Pozbawiony emocji przekaz jest niczym relaksująca muzyka dźwięków deszczu i fortepianu z youtube'a. Świetna na zaśnięcie, ale nie przynosząca żadnego wezwania do działania. A przecież posty i relacje muszą być apelem do pacjentów – głośnym zawołaniem – „metamorfoza uśmiechu, to tylko tutaj!”, „droga do prostych zębów jest właśnie taka u doktora „X”.

Ktoś musi być pierwszy. Nasz rodak stwierdził, że ziemia nie jest wcale środkiem wszechświata. Elon Musk ze swoją stajnią elektrycznych samochodów dokonał przełomu w motoryzacji. Obaj mieli odwagę – pierwszy przeciwstawił się Kościołowi, drugi stawił opór potężnemu przemysłowi naftowemu. A Państwo, czy posiadacie tę śmiałość, żeby Wasz gabinet stomatologiczny zlokalizować na 15. piętrze wieżowca?   

W dzisiejszych czasach każdy z nas ma niemal nieograniczony dostęp do internetu. To właśnie tam toczy się nasze życie. Kontaktujemy się ze znajomymi, wyszukujemy różnego rodzaju usługi i czytamy wiadomości. Dodatkowo, posiadając smartfony czy innego rodzaju gadżety technologiczne, mamy dostęp do wszystkich informacji na wyciągnięcie ręki praktycznie bez przerwy.

Budowanie relacji z pacjentami jest najtańszą formą marketingu, Wpływa na lojalność i przywiązanie pacjentów, wspomaga polecenia I rekomendacje, diametralnie obniża koszty pozyskiwania pacjentów Z zewnątrz i zwiększa dochody stomatologa. Kluczowa jest szybkość reakcji. Właściciel gabinetu musi mieć pewność, że pracownicy odpowiadają na pytania lub wiadomości od pacjentów. One natomiast mogą docierać do gabinetu różnymi kanałami. W zależności od wieku pacjenta może to być rozmowa telefoniczna, ale mogą to być też pytania zadane: na chacie, w aplikacji Messenger, za pomocą SMS-ów lub maili. 

Dziś poruszę temat komunikacyjny. Ale nie będę pisał o nowym tramwaju czy pociągu. Przyjrzę się natomiast komunikacji międzyludzkiej, a więc sposobom porozumiewania się. Pokażę dialogi, które prowadzą wprost do mini-wojen, a później szybkie sposoby zawarcia trwałych rozejmów. Przedstawię komunikację, która za pomocą umiejętnej retoryki, nawet w wybitnie trudnych sytuacjach, nie dopuszcza do konfliktów.  

Wdrażanie lekarzy do pracy. Tworzymy nowy gabinet. Zupełnie nowy. Od podstaw. Z nowym zespołem. Zatrudniamy kolejne osoby: rejestratorki, asystentki, lekarzy. Oprócz zakresu obowiązków każda nowo zatrudniona osoba dostaje (od właściciela) konkretny opis stanowiska pracy. Wszyscy wiedzą, co mają robić.

Tak to powinno wyglądać. Ale praktyka czasami niewiele ma wspólnego z teorią. Dlatego bardzo istotny jest proces budowania zespołu. I tu pojawiają się pytania: skąd wziąć właściwych ludzi i jak ich wyszkolić, aby czuli się dobrze, a właściciel przychodni miał pewność, że ma wartościowych pracowników?

Video story z pacjentem. Lepsza wersja siebie? Wiem, że zaczęliście Państwo swoją podróż przedstawienia się światu – „oto ja stomatolog, którego zawsze szukałeś drogi pacjencie”. Udało się Państwu wyjść ze strefy komfortu. Pokazać siebie na obrazie ruchomym i statycznym. Jednak wciąż czujecie niedosyt. Jak go zaspokoić?

Jestem przekonany, że na zajęciach z chirurgii stomatologicznej, czekaliście Państwo z wielką niecierpliwością na zajęcia praktyczne. To naturalne, że chcemy się sprawdzić, stwierdzić, czy faktycznie ufam swojej ręce i chcę ją doskonalić. Podobnie jest z kamerą.

Dziś będzie ogromna dawka praktyki w obszarze nagrywania filmów video z pacjentem. Dzielę się swoim doświadczeniem, mając tylko jedną prośbę – napiszcie Państwo proszę, czy spróbowaliście i czy „wyszło”? Wspólnie z Nowym Gabinetem Stomatologicznym, postaramy się odpowiedzieć na ewentualne trudności. Mój adres e-mail znajduje się w stopce na końcu artykułu.

Z doświadczenia wiem, że większość lekarzy dentystów, prowadzących własną praktykę, zadania związane z zarządzaniem placówką wykonuje w czasie pomiędzy przyjmowanymi pacjentami albo po godzinach pracy, czyli zazwyczaj w domu; niestety kosztem rodziny. Na dłuższą metę prowadzi to do frustracji oraz spadku jakości pracy i życia.

Dlaczego godzenie ról lekarza dentysty i właściciela placówki jest takie trudne? Specyfika pracy lekarza wymaga pełnego skupienia na pacjencie podczas każdej wizyty, co uniemożliwia wykonywanie w tym czasie innych zadań.

Video z pacjentem, czyli jak wejść na wyższy poziom promocji gabinetu. Czy warto zacząć tworzenie krótkich filmów, pokazujących pracę lekarzy? To zadanie znacznie trudniejsze niż robienie zdjęć na portale społecznościowe, ale o nieporównywalnie większej sile oddziaływania. A znając podstawowe zasady, przyniesie to nam zamierzony efekt.

W poprzednim artykule (w NGS nr 4/2022) napisałem, że zdjęcie może zastąpić tysiąc słów opisu. W takim razie, jakie możliwości kryje w sobie film?

Większość stomatologów popełnia błąd, traktując swoją jednoosobową działalność gospodarczą jak firmę. Oczywiście, formalnie odbyła się rejestracja podmiotu gospodarczego, jest wpis w CEiDG, jest NIP, ale to tylko formalność – na papierze. Działalność lecznicza różni się jednak od zwykłej działalności gospodarczej.

Czy w rzeczywistości działalność lecznicza to jedynie inna forma zatrudnienia, nie u kogoś a u siebie? To złudne myślenie, bo jeżeli Ciebie nie ma w firmie, chorujesz lub jesteś na wakacjach, wtedy Twoja “firma” nie zarabia. Szczerze mówiąc, w takich sytuacjach, lepiej wychodzi się finansowo będąc zatrudnionym u kogoś, ponieważ pracownik dostaje nadal wynagrodzenie w czasie swojej absencji. Natomiast w swojej “firmie” L4 można co najwyżej powiesić sobie na ścianie. 

Należy podpatrywać działania konkurencji na Facebook’u i Instagramie. Może w gabinecie, który powstał w okolicy wykonują zdjęcia w sposób na tyle nowoczesny, że wygląd naszego unitu w zestawieniu z nimi będzie sprawiał wrażenie bardzo „zakurzonego”? Słowa kluczowe: wykonują zdjęcia, a nie wykorzystują zdjęcia z banków fotografii.

Który gabinet wybierze pacjent pierwszorazowy? Ten, który reklamuje się zdjęciami z banku zdjęć, wykorzystywanymi również przez inne gabinety, czy ten który jest nieszablonowy i wciąż kreuje swój wizerunek? Postaram się pokazać, jak wyjść ze strefy komfortu i zaproponować pacjentowi 5-minutową sesję – której nie odmówi. To zaś przekłada się na poważne plany leczenia kolejnych pacjentów.

Przez ostatnie 10 lat przeprowadziłem kilkaset analiz finansowych oraz kilkadziesiąt indywidualnych audytów praktyk stomatologicznych i co bardzo ważne pomimo popełnieniu wielu błędów, ostatecznie z sukcesem, współzarządzałem dwoma dużymi, wielofotelowymi praktykami stomatologicznymi.

Dzięki temu wypracowałem sprawdzone, praktyczne rozwiązania, jakie są najskuteczniejsze sposoby rozwoju praktyk i zwiększania rentowności, które warto wdrożyć w swojej praktyce.

Bez względu na rodzaj zabiegu, wykonywanego przez lekarza dentystę, pacjent jest poddany stresowi. Zjawisko to było wielokrotnie opisywane w literaturze, a autorzy podawali różne  przyczyny. W moim odczuciu, głównym elementem wpływającym na stres pacjenta  nie jest ból, a miejsce, w którym pacjent się znajduje. Pacjenta „zaczyna boleć” już na sam widok sprzętu zgromadzonego w gabinecie.

Zarządzanie majątkiem gabinetu. O Elektronicznej Dokumentacji Medycznej napisano już wszystko. A jednak, w dobie COVID-19, nawet zagorzali przeciwnicy e-Recept, czy e-Zwolnień muszą zauważyć, że są one bardzo przydatnym rozwiązaniem. To samo można powiedzieć o systemie do EDM.

Jednak tym razem skoncentruję się na innym aspekcie, nad którym wielu właścicieli przychodni medycznych, czy też stomatologicznych nawet się nie zastanawia. W dobie szukania oszczędności, okazuje się , że zarządzanie majątkiem generuje wartość, nad którą warto się pochylić!

Program do prowadzenia EDM. Trwająca pandemia SARS-CoV-2 przyczyniła się do mocniejszego wejścia w świat informatyki. Nie inaczej jest z branżą medyczną, która nomen-omen była jedną z tych, która stanowczo broniła się przed ucyfrowieniem. Teraz lekarze wystawiają e-Zwolnienia, e-Recepty, prowadzą e-Porady. Wielu z lekarzy zmieniło nastawienie do informatyzacji i zobaczyło, że „nie taki diabeł straszny, jak go malują”. W ciągu czterech najbliższych miesięcy będą musieli Państwo zakupić, wdrożyć i rozpocząć pracę z programem do prowadzenia e-dokumentacji medycznej.

Spis treści - subskrypcja

loading...
2025
2024
2023
2022
2021
2020

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA