Renault Captur E-Tech to hybrydowa wersja auta o mocy 160 KM. Auto jest ładne, przestronne i dobrze wyposażone. Ma tylko jedną wadę… Kosztuje ponad 130 tys. zł.
Samochody hybrydowe, czyli połączenie auta spalinowego z elektrycznym, stają się coraz popularniejsze. Niestety nowoczesność kosztuje. W przypadku Captura różnica pomiędzy klasyczną wersją samochodu, a hybrydową to ponad 30 tys. zł.
Renault Captur. Hybryda
Trzeba jednak uczciwie dodać, że wersja hybrydowa jest dużo lepiej wyposażona i ma baterie, które umożliwiają przejechanie ok. 50 km tylko w cyklu elektrycznym. Napęd tego samochodu tworzą trzy silniki: benzynowy silnik o mocy 92 KM, elektryczny generujący 67 KM mocy oraz dodatkowa jednostka elektryczna o mocy 34 KM, która pełni funkcję rozrusznika.
Renault Captur. Wnętrze
Wnętrze auta jest ładne i modne. Na kokpicie dominuje duży, 10 calowy tablet, na którym możemy zarządzać całą elektroniką samochodu, sprawdzać zużycie paliwa, a także wyświetlić nawigację. Wyświetlacz jest tak duży, że kierowca samochodu jadącego za nami bez problemu zorientuje się, gdzie jedziemy. Konsola pomiędzy przednimi fotelami wystaje z deski rozdzielczej i nie ma bezpośredniego podparcia. Pod nią jest miejsce na schowek i ładowarkę indukcyjną. Również wyświetlacz na tablicy rozdzielczej jest cyfrowy. W zależności od nastroju możemy zmieniać jego kolorystykę i wyświetlane informacje. Dużym mankamentem jest nieduży bagażnik. Z racji umieszczonych pod jego podłogą bagażnika akumulatorów, jego pojemność wynosi tylko 265 lub 379 l, gdy tylną kanapę przesunie się do przodu.
Renault Captur. Osiągi
Osiągi auta. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 10 s., a prędkość maksymalna to 173 km/h. Czyli bez rewelacji. Spalanie? Jeśli naładujemy do pełna akumulator, i będziemy umiejętnie korzystać z silnika spalinowego i eklektycznego, to osiągniemy wynik 4 – 5 l na 100 km. Niestety po przejechaniu 100 km akumulatory wyładują się i wtedy apetyt na benzynę wzrasta dwukrotnie. Auto pracuje w trybie tzw. miękkiej hybrydy. Przy niższych prędkościach, auto napędza silnik elektryczny, ale podczas normalnej jazdy, używany jest silnik spalinowy.
Podsumowanie
Generalnie Captur to bardzo przyjemne miejskie auto o ciekawej stylistyce. W wersji hybrydowej, gdy korzystamy z możliwości ładowania akumulatorów (pełne ładowanie to 4 godz., a koszt to ok. 7 zł) jest nawet oszczędne. Niestety na naładowanych akumulatorach możemy przejechać 50 km w wersji tylko elektrycznej lub 100 km w wersji mieszanej. Czy zatem cena auta jest adekwatna do jego zalet? Pytanie pozostawiam bez odpowiedzi.
_____________________________
Dowiedz się więcej
Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie