Fot. Freepik.com

Profesjonalna obsługa pacjenta w placówce medycznej to fundament zapewniający nie tylko satysfakcję i lojalność, ale przede wszystkim zdrowie i bezpieczeństwo. Każda interakcja między pacjentem a personelem musi być starannie przemyślana i dostosowana do osobistych potrzeb. Wyniki badań są jednoznaczne: 70% pacjentów deklaruje zwiększone zaufanie do placówki, gdy pracownicy efektywnie odpowiadają na zapytania telefoniczne, co pokazuje badanie Cisco. Jest to istotne, ponieważ 32% klientów uważa rozmowy telefoniczne za frustrujący kanał obsługi według Aspect. Profesjonalna obsługa obejmuje kompleksowe działania — od pierwszego kontaktu po opiekę po zakończeniu leczenia.

W Polsce wzrasta liczba osób, które decydują się na założenie własnej praktyki stomatologicznej. W takiej sytuacji niezwykle ważny jest sposób docierania do nowych pacjentów. Wciąż niekwestionowanym liderem wśród marketingu cyfrowego jest tak zwany marketing e-mailowy.

Media społecznościowe dają ogromne możliwości nie tylko informowania o nowościach czy promocjach. To także niezastąpione narzędzie do utrzymywania kontaktów ze swoimi stałymi klientami. Media społecznościowe to miejsce, w którym liczy się dialog z użytkownikami.

nowygabinet.pl - portal dla lekatrzy dentystówOd kilku dni dentyści z Warszawy rozdają swoim pacjentom książkowe bestsellery. Powód? Czytanie ma ich zrelaksować i sprawić, że zapomną o lęku i stresie, jaki towarzyszy leczeniu. To pierwsza, tak nietypowa akcja u polskiego dentysty, wykorzystująca elementy biblioterapii.

ptsUdowadniamy, że Polskie Towarzystwo Stomatologiczne może być inkubatorem dobrych pomysłów, realizatorem interdyscyplinarnych projektów, platformą integrującą naukę ze światem biznesu oraz wyrazistym głosem wszystkich lekarzy dentystów – podsumowuje pierwsze sześć miesięcy pracy prof. Marzena Dominiak, prezydent PTS.

nowygabinet.pl - portal dla lekarzy dentystówNawet o 60 procent wzrosły obroty w lecznicach stomatologicznych, które wprowadziły program obejmujący wdrożenie tzw. koordynatora leczenia - tak twierdzi Krzysztof Sokalski, prezes Medical Finance Group.

nowygabinet.pl - portal dla lekarzy dentystówAż 82 procent Polaków, którzy w ciągu ostatniego roku korzystało z usług stomatologicznych leczyło się prywatnie. Od początku roku, przynajmniej raz z takiej porady skorzystało czterech na pięciu pacjentów.

stelo wstLato już za pasem! Słoneczne dni to idealny czas, by wpuścić nieco świeżości do swojej garderoby. Nie tylko tej mniej oficjalnej, ale i pracowniczej szafie charakteru dodadzą… kolory! Jakie z nich będą szczególnie modne w rozpoczynającym się sezonie? Jaką odzież medyczną warto nosić tego lata, by czuć się bezpiecznie, wygodnie, a przy tym na czasie? Podpowiadamy!

 

Screenshot 1 int minCo trzeci nowy pacjent trafia do gabinetów lekarskich z Internetu. Nie jest to główny kanał pozyskiwania pacjentów. Ale czy warto go ignorować? Zdecydowanie nie. Jak więc bezpiecznie i relatywnie tanio pozycjonować stronę, aby nie narazić się na kary od Izby Lekarskiej? Jest jedno sensowne wyjście - Google Moja Firma.

7426515 xxlSą w stomatologii tematy, o których myśli każdy, ale nie każdy potrafi o nich rozmawiać. Odpowiedni marketing usług stomatologicznych, ich efektywna sprzedaż i związana z tym satysfakcja, także finansowa, to zagadnienia, które są bliskie każdemu, kto prowadzi własną placówkę. Tymczasem zwykło się mówić, że połowa środków przeznaczonych na marketing to pieniądze wyrzucone w błoto. Czy to prawda? Być może, ale tylko wtedy, gdy wydajemy je nie znając mechanizmów, które rządzą rynkiem. Jakie zatem mechanizmy rządzą na rynku stomatologicznym?

Gabinety stomatologiczne to miejsca, których projektowanie jest bardzo wymagające, ale dające możliwość stworzenia niepowtarzalnych efektów w wystroju wnętrza. To przestrzeń użytkowa, dlatego musi być idealnie doświetlona dla pracujących w niej osób, nie można jednak zapominać o poczuciu komfortu pacjentów.

Internet staje się pierwszym źródłem wiedzy medycznej i coraz częściej zastępuje wizyty u lekarzy – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W mediach społecznościowych użytkownicy najczęściej szukają rekomendacji w sprawie suplementów diety i opinii o lekarzach. Porad udzielają przede wszystkim internetowi eksperci, blogerzy i sportowcy, rzadziej branżowi specjaliści.

 

Strategia marketingowa. Jak wypromować swój gabinet nie łamiąc prawa o zakazie reklamy praktyk lekarskich? Jak powinna być skonstruowana nasza strona internetowa, aby przyniosła jak najwięcej korzyści (czytaj: nowych pacjentów)? Na jakie działania marketingowe można sobie pozwolić i, które z nich będą naprawdę skuteczne, a które to pieniądze wyrzucone w błoto?

Jeśli prowadzimy własną działalność leczniczą, oczywiste jest to, że zależy nam na dużej, stałej i pewnej grupie naszych klientów – pacjentów. Niezwykle ważna jest więc odpowiednia strategia marketingowa. Zakres promocji i marketingu obejmuje wiele dziedzin. Jedną z nich jest tzw. promocja osobista. Może ona odnieść wymierne korzyści finansowe poprzez osobiste spotkania z ludźmi podejmującymi decyzje o wyborze placówki leczniczej dla pracowników przedsiębiorstwa.

Okazuje się, że jeśli nie badamy poziomu zadowolenia pacjentów z naszych usług stomatologicznych to możemy bardzo dużo na tym stracić. Z badań wynika, że nawet połowa pacjentów rezygnuje z usług gabinetu najdalej po trzeciej wizycie, jeśli ten nie spełnia poziomu ich oczekiwań. Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem jest przygotowanie odpowiednich ankiet w których pacjenci mogą wyrazić swoje opinie oraz zasugerować ewentualne zmiany.

Jednym z największych wyzwań dla stomatologów jest wyjaśnienie pacjentom - jaki mają problem, jaka zostanie podjęta interwencja medyczna i w jaki sposób będzie to przebiegać. Czasem okazuje się to bardzo trudnym zadaniem, dlatego amerykańscy programiści postanowili pomóc lekarzom dentystom. Stworzyli aplikację multimedialną, dzięki której lekarz będzie mógł w doskonały sposób zobrazować problem na ekranie iPada.

Jak zabrać się do założenia własnej praktyki lekarskiej? Jaka wiedza jest nam do tego potrzebna? Oczywiście przede wszystkim musimy zdobyć wszelkie informacje dotyczące tego, jak zakładać i prowadzić firmę, księgowość. Do tego dochodzą kwestie związane z warunkami sanitarnymi, wiedza z zakresu prawa i etyki lekarskiej oraz z zakresu marketingu.

Gdy zakładamy gabinet, ważną kwestią jest ustalenie, do jakich pacjentów chcemy dotrzeć, o jakim statusie materialnym, jakich usług dana grupa potrzebuje i w jakim kierunku chcemy rozwijać nasze usługi. W zależności od tego warto też zdecydować o lokalizacji gabinetu.

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA