Volkswagen Golf to model, który od dekad cieszy się niesłabnącą popularnością wśród kierowców na całym świecie. Wersja R-Line 1.5 eTSI mHEV o mocy 150 KM to jedna z tych konfiguracji, które przyciągają uwagę miłośników komfortu, nowoczesnych technologii i odrobiny sportowego charakteru. Jak zachowuje się ten samochód na polskich drogach? Sprawdziliśmy!
Wersja R-Line to sportowa linia wyposażeniowa, która przyciąga wzrok bardziej agresywną stylistyką. Charakterystyczny przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, 17-calowe felgi z lekkiego stopu oraz przyciemnione tylne szyby nadają Golfowi dynamicznego wyglądu. Całość uzupełnia subtelny tylny spojler i emblematy „R- -Line” na błotnikach oraz wewnątrz kabiny. Sylwetka Golfa pozostaje jednak uniwersalna.
Wnętrze VW Golfa R-Line jest nowoczesne. Kokpit jest minimalistyczny, ale bardzo funkcjonalny. Dominuje 10-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, który współpracuje z systemem Discover Pro. Intuicyjne menu oraz obsługa Apple CarPlay i Android Auto sprawiają, że codzienne użytkowanie jest dziecinnie proste.
Sportowe fotele z zintegrowanymi zagłówkami oferują dobre podparcie boczne. Wykończenie tapicerki materiałem ArtVelours dodaje prestiżu, a detale takie jak kontrastowe przeszycia i aluminiowe wstawki w desce rozdzielczej przypominają o sportowym rodowodzie tej wersji. Przestrzeń dla pasażerów jest wystarczająca – zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Bagażnik o pojemności 380 litrów wystarczy na weekendowy wypad za miasto, choć z wyjazdem na wakacje może być już kłopot.
Pod maską testowanego Golfa R-Line znalazł się 1.5-litrowy silnik benzynowy eTSI z technologią miękkiej hybrydy (mHEV). Jednostka generuje 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z 7-biegową skrzynią DSG daje dobre osiągi. Sprint do „setki” zajmuje zaledwie 8,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 224 km/h.
System miękkiej hybrydy, z 48-woltowym akumulatorem, wspomaga silnik podczas ruszania i przyspieszania. Dzięki temu Golf jest nie tylko dynamiczny, ale też oszczędny. Średnie zużycie paliwa podczas naszego testu wyniosło zaledwie 5,8 l/100 km, co jest dobrym wynikiem, jak na auto o takim potencjale.
Golf R-Line doskonale łączy komfort z precyzją prowadzenia. Zawieszenie o sportowej charakterystyce sprawia, że auto pewnie pokonuje zakręty, jednocześnie skutecznie tłumiąc nierówności nawierzchni. Dzięki progresywnemu układowi kierowniczemu, reakcje na ruchy kierownicą są szybkie i precyzyjne.
Tryby jazdy (Eco, Comfort, Sport, Individual) pozwalają dostosować charakter samochodu do aktualnych potrzeb. W trybie Sport układ napędowy i zawieszenie stają się bardziej responsywne, co cieszy kierowców szukających większych emocji za kierownicą.
Volkswagen Golf R-Line został wyposażony w najnowsze systemy wspomagania kierowcy. Wśród nich warto wymienić adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, system monitorowania martwego pola oraz asystenta parkowania. Dodatkowo system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania wykrywa pieszych i rowerzystów, zwiększając bezpieczeństwo w mieście.
Cena podstawowa testowanego egzemplarza to około 150 000 zł.
Autor: mgr inż Piotr Szymański
Absolwent Politechniki Warszawskiej. Dziennikarz. Redaktor naczelny magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny.
Artykuł opublikowany w numerze 1/2025 magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny. Zobacz pełny spis treści. Dowiedz się więcej - Nowy Gabinet Stomatologiczny.
Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" -zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.