Citroën C5 Aircross MAX Plug-In Hybrid 225 to propozycja dla osób poszukujących komfortowego i ekologicznego SUV-a, który łączy zalety napędu hybrydowego z funkcjonalnością miejskiego crossovera. Nowa odsłona tego modelu jest nie tylko efektywna pod względem zużycia paliwa, ale także pełna zaawansowanych technologii i udogodnień, które podnoszą komfort jazdy. Niestety w tej wersji auto kosztuje ponad 200 tys. zł.
Citroën C5 Aircross zachowuje charakterystyczny dla marki styl, łącząc muskularne kształty z eleganckimi liniami. Najwyższa wersja wyposażenia – MAX – wyróżnia się agresywnym wyglądem, dzięki dodatkowym akcentom stylistycznym i ekskluzywnym detalom, takimi jak 19-calowe felgi aluminiowe, czy wykończenia w kolorze czarnym. Dynamiczna sylwetka oraz wysokie zawieszenie nadają pojazdowi nowoczesny, a jednocześnie nieco awanturniczy charakter.
Wnętrze C5 Aircross jest przestronne, a materiały wykończeniowe są dobrej jakości, co wpisuje się w filozofię marki, kładącą nacisk na komfort. Wersja MAX oferuje bogate wyposażenie, w tym fotele Advanced Comfort, które zapewniają dobre podparcie oraz redukcję zmęczenia podczas długich podróży. Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji trzy indywidualne, przesuwne fotele, co jest unikatowym rozwiązaniem w tej klasie samochodów.
Przestrzeń bagażowa w trybie hybrydowym to około 460 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ta zwiększa się do 1510 litrów, co umożliwia przewożenie większych ładunków. Przestrzeń ta w stosunku do klasycznych aut jest nieco ograniczona przez akumulatory.
Cyfrowy kokpit tworzą 12,3-calowy wyświetlacz, prezentujący najważniejsze informacje o pojeździe, oraz 10-calowy ekran systemu multimedialnego z nawigacją. W prowadzeniu samochodu kierowcę wspomagają adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, system utrzymania pasa ruchu, asystent parkowania oraz monitorowania martwego pola.
Układ napędowy Aircrossa tworzy silnik benzynowy o mocy 180 KM z jednostką elektryczną o mocy 110 KM, dając łączną moc 225 KM. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi około 55 km, w praktyce może on być mniejszy, zwłaszcza w trudniejszych warunkach pogodowych lub przy intensywniejszym stylu jazdy. Zaletą jest możliwość naładowania akumulatorów samochodu na stacji ładowania pojazdów.
Zaletą, jedną z największych, tego modelu jest też zawieszenie z technologią Progressive Hydraulic Cushions, które skutecznie tłumi nierówności. W trybie hybrydowym, samochód oferuje płynne przyspieszenie i dynamiczne reakcje, a przy niskich prędkościach można cieszyć się ciszą jazdy na samym silniku elektrycznym. Podczas jazdy z wyższymi prędkościami, szczególnie na autostradach, samochód może wydawać się mniej dynamiczny, a układ hybrydowy nie dostarcza takiej mocy, jak można by oczekiwać od SUV-a z silnikiem spalinowym o podobnej mocy.
Mimo że C5 Aircross jest SUV-em, wersja hybrydowa dostępna jest tylko z napędem na przednie koła. Może to być wadą dla osób poszukujących większej trakcji, zwłaszcza w trudniejszych warunkach terenowych lub zimowych. C
Cena testowanego modelu to aż 210 050 zł, znacznie tańszy jest model z benzynowym silnikiem o mocy 130 KM i manualną 6-biegową skrzynią. Ta najtańsza wersja kosztuje 142 tys. zł.
Autor: mgr inż Piotr Szymański
Absolwent Politechniki Warszawskiej. Dziennikarz. Redaktor naczelny magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny.
Artykuł opublikowany w numerze 5/2024 magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny. Zobacz pełny spis treści.
Dowiedz się więcej - Nowy Gabinet Stomatologiczny. Numer ten w wersji drukowanej mozesz zamówić klikając tutaj.
Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.