Fot. Magda Głuszek

„Mój mąż jest z zawodu dyrektorem”. Dziś opowieść pierwsza, i wcale Nie ostatnia, o rekrutacji sił rejestracyjnych, które lepiej tytułować – opiekunami pacjenta niż rejestratorkami. Jaką akcelerację dla działania gabinetu ma ta aktywność – przeczytajcie Państwo w 300 sekund.

To trudne zadanie. Jak rozmawiać z pacjentem, który co prawda potrafi Mówić, ale gdy leży na fotelu, podczas zabiegu, to nie może z siebie Wydusić ani słowa? Umówić się na znaki ręką, niczym indiańskie sygnalizowanie niebezpieczeństwa dymem? Przecież lekarz jest skupiony na swoim zadaniu, więc trudno wymagać, aby obserwował gesty pacjenta. Wsłuchiwanie się w dochodzące dźwięki wydawane przez pacjenta: „ajjj” „myyyy”, które mogą oznaczać wszystko i nic – słabo działa.

Czy zarządzanie gabinetem można uprościć na tyle, aby odbywało się ono praktycznie automatycznie? Pensje lekarzy, grafiki dyżurów, zamówienia materiałów, odwołane wizyty pacjentów – problemów jest wiele, a czym większy gabinet, tym większe oczekiwania. Wyobraź sobie, że zarządzasz gabinetem stomatologicznym. A może już to robisz? Zatem będzie Ci łatwiej :).

Pozbawiony emocji przekaz jest niczym relaksująca muzyka dźwięków deszczu i fortepianu z youtube'a. Świetna na zaśnięcie, ale nie przynosząca żadnego wezwania do działania. A przecież posty i relacje muszą być apelem do pacjentów – głośnym zawołaniem – „metamorfoza uśmiechu, to tylko tutaj!”, „droga do prostych zębów jest właśnie taka u doktora „X”.

Ktoś musi być pierwszy. Nasz rodak stwierdził, że ziemia nie jest wcale środkiem wszechświata. Elon Musk ze swoją stajnią elektrycznych samochodów dokonał przełomu w motoryzacji. Obaj mieli odwagę – pierwszy przeciwstawił się Kościołowi, drugi stawił opór potężnemu przemysłowi naftowemu. A Państwo, czy posiadacie tę śmiałość, żeby Wasz gabinet stomatologiczny zlokalizować na 15. piętrze wieżowca?   

W dzisiejszych czasach każdy z nas ma niemal nieograniczony dostęp do internetu. To właśnie tam toczy się nasze życie. Kontaktujemy się ze znajomymi, wyszukujemy różnego rodzaju usługi i czytamy wiadomości. Dodatkowo, posiadając smartfony czy innego rodzaju gadżety technologiczne, mamy dostęp do wszystkich informacji na wyciągnięcie ręki praktycznie bez przerwy.

Budowanie relacji z pacjentami jest najtańszą formą marketingu, Wpływa na lojalność i przywiązanie pacjentów, wspomaga polecenia I rekomendacje, diametralnie obniża koszty pozyskiwania pacjentów Z zewnątrz i zwiększa dochody stomatologa. Kluczowa jest szybkość reakcji. Właściciel gabinetu musi mieć pewność, że pracownicy odpowiadają na pytania lub wiadomości od pacjentów. One natomiast mogą docierać do gabinetu różnymi kanałami. W zależności od wieku pacjenta może to być rozmowa telefoniczna, ale mogą to być też pytania zadane: na chacie, w aplikacji Messenger, za pomocą SMS-ów lub maili. 

Dziś poruszę temat komunikacyjny. Ale nie będę pisał o nowym tramwaju czy pociągu. Przyjrzę się natomiast komunikacji międzyludzkiej, a więc sposobom porozumiewania się. Pokażę dialogi, które prowadzą wprost do mini-wojen, a później szybkie sposoby zawarcia trwałych rozejmów. Przedstawię komunikację, która za pomocą umiejętnej retoryki, nawet w wybitnie trudnych sytuacjach, nie dopuszcza do konfliktów.  

Więcej artykułów…

Spis treści - subskrypcja

loading...
2024
2023
2022
2021
2020
2019

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA