Takich tłumów w historii krakowskiego wydarzenia jeszcze nie było. Minioną 22. edycję Międzynarodowych Targów Stomatologicznych KRAKDENT według szacunkowych danych odwiedziło 12 tys. osób! To rekord frekwencji.
– Jestem tu czwarty raz. Przyjeżdżam, bo obecność na targach to doskonała okazja by zobaczyć sprzęt z bliska, wypróbować jak działa. Internet nie daje takich możliwości – mówi Katarzyna Gurdek Worek, zwiedzająca, prowadzącą własną praktykę stomatologiczną.
KRAKDENT w ciągu 22 lat przeobraził się z małej imprezy lokalnej w najważniejsze wiosenne wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej. Na zakupy i po wiedzę przyjeżdżają nie tylko lekarze z całej Polski, ale także z zagranicy: Ukrainy, Rosji, Niemiec, Czech, czy Słowacji. Doskonale wiedzą, że obecność na KRAKDENCIE to bycie w zgodzie ze światowymi trendami. Zwłaszcza, że w tym roku branżowe nowości prezentowało ponad 300 wystawców z całego świata - w tym aż 70 z zagranicy, z takich państw jak Chiny, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Holandia, Korea Południowa, Niemcy, Rumunia, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Włochy czy USA.
– Jestem pod ogromnym wrażeniem atmosfery tego miejsca. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pobytu i na pewno wrócimy w przyszłym roku – mówi Neo Han z koreańskiej firmy CSM Implant Korea.
– KRAKDENT nie ma konkurencji w Polsce. Nasz udział w tym wydarzeniu do szansa na to, by nawiązać kontakty z lekarzami z całej Polski – twierdzi Aleksander Dvulit, reprezentant słowackiej Chiromegi.
Laury KRAKDENTU wręczone
Wśród wielu nowych produktów i usług zaprezentowanych na Targach na szczególne wyróżnienie z pewnością zasługują te, które zostały wyróżnione w Konkursie o Medal Najwyższej Jakości. To prestiżowa rywalizacja, która trwale wpisała się w tradycję KRAKDENTu®. Każdego roku o wyróżnienie walczy kilkanaście polskich i zagranicznych firm. Medale, przyznawane przez autorytety branży stomatologicznej w 5 kategoriach, są potwierdzeniem wysokiej jakości produktów. Oto wyniki tegorocznego Konkursu:
1. Sprzęt, aparatura diagnostyczno-zabiegowa oraz instrumentarium stomatologiczne
zgłaszający: BIOMEDIX Jan Kalita
producent: SATELEC ACTEON GROUP, Francja
produkt: X-MIND UNITY Z RADIOWIZJOGRAFIĄ SOPIX INSIDE
zgłaszający: OPTIDENT – Małgorzata Foubert, Dariusz Stój – Spółka Jawna
producent: Carestream Dental, Niemcy
produkt: SKANER WEWNĄTRZUSTNY 3D CAD/CAM CS 3500
2. Materiały stomatologiczne i kliniczne
zgłaszający: EQUADENT Sp. z o.o.
producent: PULPDENT CORPORATION, USA
produkt: ACTIVA BIOACTIVE
3. Materiały używane (lub stosowane) w pracowniach i laboratoriach techniki dentystycznej
zgłaszający: HOL-DENTAL DEPOT Urszula Chudak
producent: SHOFU INC., Japonia
produkt: VINTAGE MP UNI-LAYER
4. Materiały pomocnicze, profilaktyka
zgłaszający: Pierre Fabre Medicament Polska Sp. z o.o.
producent: Pierre Fabre Medicament, Francja
produkt: ARTHRODONTCLASSIC PASTA DO ZĘBÓW NA PODRAŻNIONE DZIĄSŁA (80g)
5. Wydawnictwa, edukacja, oprogramowanie
zgłaszający: WYDAWNICTWO KWINTESENCJA Sp. z o.o.
producent: WYDAWNICTWO KWINTESENCJA Sp. z o.o.
produkt: Książka EndoProtetyka. Przewodnik dla praktyki ISBN 978-83-85700-79-1
W trakcie Targów wybrano także najładniejsze stoiska. Liczyła się estetyka i elegancja, niebanalne wykorzystanie gry kolorów i światła, a przede wszystkim pomysł i funkcjonalność.
Nagrody powędrowały do firm:
Stern Weber Polska (I miejsce),
Eur-Med Polska (II miejsce),
GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (III miejsce).
Wyróżnienie Patrona Prasowego przyznano firmie Omega Pharma Poland.
Pomogli po raz czwarty!
W trakcie Targów została zorganizowana IV edycja akcji charytatywnej DENTOPOMOC, polegającej na zapewnieniu dzieciom i młodzieży z Małopolski właściwej opieki stomatologicznej poprzez przekazanie produktów lub ufundowanie wizyt w gabinetach. W tym roku akcję wsparły: Instytut Blend-a-Med Oral-B, Colgate Palmolive Poland, Dentomax, Bestom Dentonet.pl, Dornwell, Ecolab, Exomed, GC Europe N.V., GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Magazyn Stomatologiczny, Mediaflor, Nevadent, Pierre Fabre Medicament Polska, Pol-Intech, Quadrostom, Salus International, Seliga Microscopes, Wydawnictwo Czelej.
Nie tylko zakupy
Targom to także bogaty program towarzyszący, który obejmuje kursy doskonalące i prezentacje firm na stoiskach, dedykowane nie tylko lekarzom, ale także personelowi gabinetu i technikom dentystycznym. Ponadto 8. marca w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha odbyła się kolejna edycja prestiżowej konferencji Dental Spaghetti. Tematem wiodącym była stomatologia estetyczna w kontekście dylematów pomiędzy idealnym planem leczenia a ekonomią.
– Staramy zapewniać naszym uczestnikom wykładowców z najwyższej światowej półki. Tak też było w tym roku. Stawiamy przede wszystkim na praktykę, tak, aby każdy mógł jak najwięcej skorzystać z prezentacji – mówi dr Maciej Żarow, organizator konferencji.
– To bardzo dobra wiadomość, że w przyszłym roku konferencja będzie odbywać się w obrębie Targów, a nie poza nimi. Oba wydarzenia znakomicie się uzupełniają – stwierdza prof. nadzw. dr hab. Jerzy Krupiński.
Pożegnanie z KRAKDENTEM
Podczas minionej edycji zarząd Targów w Krakowie podzielił się z uczestnikami KRAKDENTU znakomitą wiadomością. W przyszłym roku wydarzenie odbędzie się w nowoczesnym Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków, w którym właśnie trwają ostatnie prace wykończeniowe.
– Cieszy nas, że lekarze stomatolodzy tłumnie odwiedzili tegoroczną edycję. Widzimy, że chcą poznawać nowości i zmieniać swoje gabinety, by jak najlepiej dbać o nasze zęby. Nowy obiekt pozwoli nam w pełni wykorzystać potencjał KRAKDENTU, który wyrobił sobie znakomitą markę, a wiadomości o nim docierają do najdalszych zakątków świata – podsumowuje Grażyna Grabowska, prezes Targów w Krakowie.