W Polsce wzrasta liczba osób, które decydują się na założenie własnej praktyki stomatologicznej. W takiej sytuacji niezwykle ważny jest sposób docierania do nowych pacjentów. Wciąż niekwestionowanym liderem wśród marketingu cyfrowego jest tak zwany marketing e-mailowy.
To niskokosztowne narzędzie wspomaga rozwój zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw.
Mailing lepszy niż media społecznościowe
Z ogólnych analiz wynika, że przeznaczając około 1 dolara na e-mail marketing można zarobić przeciętnie 42 dolary. Ponadto 60% konsumentów twierdzi, że dokonało zakupów bądź wyboru usług na podstawie otrzymanego e-maila. Dla porównania, odsetek konsumentów, którzy dokonali zakupu na podstawie postów w mediach społecznościowych wynosi zaledwie 12,5 procent.
Eksperci są przekonani, że marketing e-mailowy to jeden z najsilniejszych cyfrowych kanałów marketingowych. Pomaga pozyskać i przede wszystkim utrzymać pacjentów w gabinecie stomatologicznym. Dzięki dobrze prowadzonej akcji e-mailowej jest możliwość informowania o rozwoju placówki i wprowadzanych usługach stomatologicznych. Można również angażować pacjentów i utrzymywać kontakt zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi pacjentami.
Formy e-mailowego marketingu
E-mail marketing może przybierać różną formę, np. newsletterów lub katalogów sprzedażowych. Reklamy wysyłane na skrzynki klientów są często interaktywne. Oznacza to, że czytający może podjąć określone działania – kliknąć lub nawet odpowiedzieć. Zaletą e-mail marketingu jest jego mierzalność – po wysłaniu e-maila można sprawdzić, czy wiadomość została otworzona, a także dowiedzieć się, jakie czynności podjął czytający. Trzeba zaznaczyć, że e-marketing jest doskonałą forma reklamy. Do zalet należy przede wszystkim duża dostępność i dość niskie koszty, a zarazem szybki zwrot z inwestycji i równie szybkie rezultaty.
Eksperci podpowiadają, że warto korzystać z kilku form marketingu internetowego jednocześnie – liczy się skuteczna strategia marketingowa. Ta pozwoli firmie wyjść do klientów z informacją o produkcie lub usłudze. Osiągnięcie sukcesu zależy od tego, czy przedsiębiorca dotrze z komunikatem do konkretnej grupy odbiorców i w jaki sposób to zrobi. Nieocenione jest w tej kwestii opracowanie najpierw odpowiedniej strategii marketingowej. Czyli odpowiedzenie sobie najpierw na pytanie, co chcemy osiągnąć i do jakiej grupy odbiorców trafić.
Reklama gabinetu - co można?
Powyższe informacje dotyczą amerykańskiego rynku. Zazwyczaj te same treny z lekkim opóźnieniem przenoszone są na grunt europejski iw konsekwencji na rynek polski. Jednak korzystając z każdej formy reklamy, lekarze i lekarze dentyści muszą pamiętać o ograniczeniach w reklamowaniu usług medycznych. Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie w Nowym Gabinecie Stomatologicznym. Artykuły te dostępne są w wersji on-line – proszę w wyszukiwarce na górze naszej strony wpisać Reklama gabinetów i znajdą Państwo odpowiedzi na nurtujące pytania. Ważna uwaga, aby wyszukiwanie było pełne należy być zalogowanym na naszej stronie. Część artykułów dostęp na jest tylko dla lekarzy, którzy są zalogowani.
Dowiedz się więcej - Najskuteczniejszy marketing - Nowy Gabinet Stomatologiczny.
Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" -zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.