Jeśli prowadzimy własną działalność leczniczą, oczywiste jest to, że zależy nam na dużej, stałej i pewnej grupie naszych klientów – pacjentów. Niezwykle ważna jest więc odpowiednia strategia marketingowa. Zakres promocji i marketingu obejmuje wiele dziedzin. Jedną z nich jest tzw. promocja osobista. Może ona odnieść wymierne korzyści finansowe poprzez osobiste spotkania z ludźmi podejmującymi decyzje o wyborze placówki leczniczej dla pracowników przedsiębiorstwa.
Świetną grupą docelową są wszelkiego rodzaju stowarzyszenia, domy kultury czy też uniwersytety trzeciego wieku. Prowadzenie cyklicznych wykładów w takich miejscach może początkowo wydawać się stratą czasu, jednak dzięki takim wystąpieniom z zyskamy popularność i autorytet w danej grupie i przy okazji możemy rozdać ulotki naszego gabinetu. Dobrym miejscem do tego typu działalności są również szkoły oraz uczelnie. Trzeba tylko pamiętać o tym, by temat był interesujący i dostosowany do danej grupy słuchaczy. Ważne jest również nasze osobiste szkolenie w zakresie wystąpień publicznych. Im lepsze wrażenie zrobimy na słuchaczach, tym większych korzyści możemy się spodziewać. W każdym większym mieście działają firmy zajmujące się szkoleniem w zakresie wystąpień publicznych. Uczestnictwo w takim kursie z pewnością będzie dobrą inwestycją, którą będziemy mogli wykorzystać w marketingu osobistym.