Wiadomości
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Okazuje się, że średnio co czwarta osoba odczuwa wstyd podczas wizyty stomatologicznej związany ze stanem zdrowia swojej jamy ustnej. 12 procent badanych twierdzi, że wstyd skutecznie blokował ich przed wizytą, a 9 procent osób przyznaje, że zostało zawstydzonych podczas zabiegu - wynika z badania internetowego przeprowadzonego przez firmę CMC Group, które odbyło się na grupie 350 osób.

 

Jest to niezwykle ważne badanie dla samych lekarzy dentystów, ponieważ w sposób jednoznaczny pokazuje zależność, że raz zawstydzony pacjent może już nie wrócić do tego samego gabinetu. Pacjenci najczęściej przywołują przykre komentarze personelu medycznego dotyczące ich stanu uzębienia. Wspominają również poniżające spojrzenia, a także zapraszanie innych członków zespołu do przyjrzenia się w jakim stanie jest jama ustna pacjenta i wydania osądu dotyczącego zaniedbań higienicznych ze strony pacjenta. Jest jednak odpowiedź, w jaki sposób „naprawić” błędy lekarskie w tym aspekcie. To samo badanie zawierało również pytania dotyczące oczekiwań pacjentów. Okazuje się, że dla 54 procent pacjentów bardzo ważny jest sympatyczny uśmiech i miłe traktowanie przez personel medyczny. Dla 22 procent pacjentów najważniejsza jest wyrozumiała postawa, a dla 19 procent respondentów, brak negatywnej oceny. Badanie bardzo jasno pokazuje, że dziś nie liczy się tylko „fachowość”, ale również umiejętność radzenia sobie lekarzy dentystów z negatywnymi emocjami swoich pacjentów – głównie ze wstydem. Może się to okazać jednym z kluczowych elementów w wyścigu o klienta.    

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA