Krótkometrażowe filmy, propagujące profilaktykę prozdrowotną dotyczącą stomatologii dziecięcej, będą prawdopodobnie emitowane w kinach. Mają być one wyświetlane zaraz przed głównym filmem, na który przyszły dzieci. Na taki pomysł wpadli urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
Planowane jest wyprodukowanie dwóch – 20 sekundowych spotów, które w sposób ciekawy przedstawią najmłodszym, jak ważna jest odpowiednia higiena jamy ustnej. Scenariusze obu filmów będą oparte o założenia programu „Edukacja, promocja i profilaktyka w kierunku zdrowia jamy ustnej skierowana do dzieci przedszkolnych, ich rodziców, opiekunów i wychowawców”. Ministerstwo obecnie przyjmuje zgłoszenia w przetargu na zakup czasu reklamowego w kinach. Do 10 sierpnia będzie przyjmowało oferty. Wartość zamówienia wynosi netto przeszło 630 tys. zł, a przedsięwzięcie zostanie zrealizowane ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (tzw. Fundusz Szwajcarski).