Co roku dentysta prowadzący prywatny gabinet w Polsce wydaje średnio 10-15 tys. zł na kursy i szkolenia podnoszące jego kwalifikacje. Dentysta najwięcej inwestuje w swój rozwój zawodowy – nawet więcej niż pracownicy działowe marketingu. Coraz popularniejsze są szkolenia za granicą. Szczególnie chętnie odwiedzane są Stany Zjednoczone.
Według danych Naczelnej Izby Lekarskiej w Polsce działa ponad 32 tys. tzw. etatów stomatologicznych. Lekarze zatrudnieni są w ponad 22 tys. NZOZ-ach i poradniach dentystycznych, choć jest ich niecałe 14 tys.
O rozwoju branży dentystycznej świadczy fakt, że gabinety stomatologiczne stanowią ok. 20 proc. wszystkich otwieranych na rynku gabinetów. Największy sukces odnoszą gabinety, w których lekarze stale podnoszą swoje kwalifikacje poprzez studia, kursy i szkolenia. Coraz częściej pracodawcy fundują pracownikom szkolenia – szczególnie popularne jest to wśród gabinetów specjalizujących się w implantologii. Implantolo-protetyka to dziedzina, która dopiero zaczyna się w Polsce rozwijać. 80 proc z tysiąca specjalistów w naszym kraju uczyło się tego rzemiosła na zagranicznych szkoleniach. Zainteresowanie kursami z dziedziny z roku na rok rośnie. Według prognoz analityków PMR Publications w 2013 roku rynek stomatologiczny ma osiągnąć rekordową wartość 10 milionów złotych.