Doctor & Life
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Od niedawna w polskich salonach Mitsubishi można kupić model ASX. Jest to samochód, który dość trudno zaszeregować. Większy od typowego auta kombi, ale mniejszy od terenówki. Ma szerokie opony, wysokie zawieszenie i aż chciałby się nim wjechać w teren, ale ma napęd tylko na jedną oś, co sugeruje, że zasadniczo nie jest przeznaczony do jazdy w terenie (jest też dostępny model w wersji 4x4, ale dużo droższy).

Auto na pozór jest dość duże. Wrażenie to znika, gdy wsiądziemy za kółko. Co prawda trudno powiedzieć o tym samochodzie, że jest ciasny, jednak patrząc na niego z zewnątrz wydaje się, że w środku będzie zdecydowanie większy.

Duży chromowany trapez z przodu to charakterystyczny element dla wszystkich aut Mitsubishi. Oczywiście króluje on też w ASX. Auto ma klasyczną sylwetkę, o co ostatnio dość trudno. W środku dominują czarne kolory – to też cecha charakterystyczna Mitsubishi. Samochód jest dobrze dopasowany do kierowcy. Wszystko jest pod ręką. Jedyny zarzut – z miejsca kierowcy nie widać przodu auta.

Terenowa stylizacja auta daje kierowcy poczucie bezpieczeństwa. Auto faktycznie ma dość długi przód i grube boki. Gdyby doszło do wypadku, strefa tzw. zgniotu jest na tyle duża, że zapewnia bezpieczeństwo. Nie bez powodu dostał aż 5 gwiazdek w teście NCAP. Szerokie i duże koła pozwalają na swobodną jazdę, zarówno po asfalcie, jak i drogach szutrowych, jednak nie jest to samochód terenowy do jazdy w ciężkich warunkach.

Rozczarowuje za to bagażnik. Jak na tak duży samochód, jest on bardzo mały, a dodatkowo system składania tylnych foteli jest o tyle prosty, co nieergonomiczny.

Najtańsza wersja kosztuje niecałe 70 tys. zł. Jest to samochód wyposażony w silnik benzynowy 1,6 l o mocy 117 KM. Wersje diesla są nieco droższe. Najtańsza z nich, o mocy 116 KM i pojemności 1,8 DID, kosztuje 76 tys. zł. Oczywiście dostępne są również droższe wersje tego auta. Z silnikiem o mocy 150 KM auto kosztuje od 80 tys. a w wersja z napędem 4x4 ponad 92 tys.

Auto ma wiele przyjaznych użytkownikowi rozwiązań. Wśród nich jest aktywna kontrola trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ wspomagania hamowania oraz system ostrzegania o nagłym hamowaniu (ESS).

 


Piotr SzymańskiAutor: mgr inż. Piotr Szymański

Absolwent Politechniki Warszawskiej. Dziennikarz. Redaktor naczelny magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny.


Artykuł opublikowany w numerze 3/2011 magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny. Zobacz pełny spis treści. Dowiedz się więcej - Nowy Gabinet Stomatologiczny.

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.


GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA