Doctor & Life
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Najnowsza wersja Mercedesa E po raz koleiny wyznaczyła standardy samochodu doskonałego. Za każdym razem, gdy Mercedes wypuszcza nowy model E klasy, mam wrażenie, że znów przeskoczył konkurencję o … klasę.

Miałem przyjemność przez kilka dni testować auto w wersji kombi, z napędem na cztery koła, wyposażone w silnik 3,5 litra o mocy 292 KM. Jego prędkość została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Auto do 100 km/h przyspiesza w 6,2 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,5 litra/ 100 km.

Oczywiście właściwości jezdne auta to najwyższa światowa klasa. Samochód jest wyposażony we wszelkie dostępne systemy kontroli jazdy. Zapewniające komfort i bezpieczeństwo. Jednak to co urzeka w najnowszym Mercedesie to jego funkcjonalność. Oczywiście E-klasa to samochód duży, rodzinny, szczególnie w wersji kombi zachwyca wielkością bagażnika. W aucie bez problemu zmieści się pięcioosobowa rodzina, choć środkowe siedzenie w drugim rzędzie jest raczej symboliczne.

Za to po jego złożeniu pasażerowie (wtedy już tylko dwóch) otrzymują bardzo wygodny i funkcjonalny podłokietnik. Przednie fotele wyposażone są w system elektronicznego sterowania, z możliwością zapamiętania ustawień dla trzech osób. Jednak to co najbardziej mnie zachwyciło, to system masażu. Oba przednie fotele mają programy do masażu pleców. Znakomite. Szczególnie na spracowane kręgosłupy dentystów.

Jako, że każda część fotela jest ruchoma, zostały one wyposażone w system przytrzymujący ciało w zakręcie. Gdy samochód wchodzi ostro w łuk, ciało siłą bezwładności wychyla się w przeciwnym kierunku. I wtedy właśnie zaczyna działa ten system utrzymując kierowcę i pasażera w odpowiedniej pozycji. Kolejna bardzo przydatna funkcja to kamera do jazdy nocnej. Po zmroku można ją aktywować. Specjalne filtry powodują, że kamera widzi dużo więcej niż kierowca.Obraz przekazywany jest na monitor, na którym wyświetlana jest także mapa GPS. Jest to bardzo przydatna funkcja. Oczywiście auto jest wyposażone w wszelkiego rodzaju czujniki i kamery ułatwiające parkowanie, jazdę w korku (auto automatycznie podąża za poprzedzającym samochodem – przyspieszając i zwalniając, a w razie konieczności zatrzymując się).

Najtańsza wersja Mercedesa Klasy E wyposażona w silnik 1.8 CGI 184 KM kosztuje 159 500 złotych (sedan), najtańsze kombi to wydatek rzędu 172 500 złotych, zaś najdroższa wersja AMG z silnikiem 6,2 525 KM kosztuje prawie pół miliona złotych. Dostępne są także wersje sportowe – coupe oraz kabrio.


Artykuł opublikowany w numerze 1/2011 magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny. Zobacz pełny spis treści. Dowiedz się więcej - Nowy Gabinet Stomatologiczny.

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.



Piotr SzymańskiAutor: mgr inż. Piotr Szymański

Absolwent Politechniki Warszawskiej. Dziennikarz. Redaktor naczelny magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny.


GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA