Renault Arkana. Renault postanowiło stworzyć terenowe auto typu coupe. Tego typu samochody do tej pory oferowały tylko luksusowe marki: BMW (model X6), Audi (Q8 i Q5), Mercedes (GLE Coupe, GLC Coupe) czy Porsche Cayenne Coupe.
Czy Renault chce dołączyć do grona producentów luksusowych aut, czy chce, aby ten typ samochodu stał się popularny i dostępny? Zapewne na oba pytania można odpowiedzieć twierdząco. Arkana zaskoczyła mnie jakością wykończenia, elegancją, wyposażeniem. Z drugiej strony zakładając, że jest o ponad połowę tańszy od tych wymienionych wyżej, może rzeczywiście klienci dostrzegą ten typ pojazdu.
Renault Arkana. Napęd
Napęd testowanego modelu (wersja E-Tech 145) tworzą silnik spalinowy 1,6 o mocy 94 KM oraz silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM). Łączna moc napędu to 143 KM. Zaskoczeniem jest zużycie benzyny – dane fabryczne w cyklu mieszanym określają je na 5,2 l/100 km. W czasie testu rzeczywistość okazała się mniej różowa, bo średnie spalanie, według wskazań komputera, wyniosło 6,2 l/100 km.
Renault Arkana. Baterie
Baterie zasilające silnik elektryczny mają pojemność 1,2 kWh. To wystarcza na przejechanie ok. 7-10 km. Ale jego doładowywanie następuje od razu po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia oraz podczas hamowania. Jest to system odzyskiwania energii, który został zaadoptowany z F1. Dlatego podczas jazdy w mieście rzeczywiście większość trasy można pokonać na silniku elektrycznym. Auto do 100 km/h przyspiesza w 10,8 s. i rozpędza się maksymalnie do 172 km/h. Oczywiście nie są to osiągi sportowe. Tylko sylwetka nawiązuje do sportowego charakteru. Auta typu coupe charakteryzują się mocnym ścięciem z tyłu auta. Po to, aby samochód lepiej trzymał się drogi. W niskozawieszonych autach sportowych, to zdaje egzamin. W SUV-ach coupe to tylko zabieg designerski. Na szczęście nie ograniczył on przestrzeni w środku samochodu. Na tylnych siedzeniach bez problemu mogą podróżować osoby o wzroście ponad 180 cm.
Renault Arkana. Wnętrze
Wnętrze jest eleganckie. Co prawda na środku kokpitu króluje zbyt duży, moim zdaniem, tablet, ale cała reszta jest co najmniej bardzo dobrej jakości, dobrze wykończona. Fotele są wygodne, a dużo przestrzeni wokół kierowcy daje poczucie komfortu. Nawet podstawowe wyposażenie auta jest bardzo bogate. Kamery cofania, poduszki powietrzne, system utrzymania pasa ruchu, wspomaganie nagłego hamowania, utrzymanie bezpiecznej odległości (działa również w korku!) czy przede wszystkim system multimedialny z możliwością podłączenia telefonu komórkowego – to wszystko oferuje Arkana. Cena w wersji podstawowej wynosi 121 900 zł. Wersja Intens kosztuje 132 900 zł, a R.S. Line – 144 900 zł.
_____________________________
Dowiedz się więcej
Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie