Fot. Ford

Doctor & Life
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Ford Kuga. Od zeszłego roku w salonach Forda dostępna jest trzecia generacja modelu Kuga. Samochód stylizowany jest na auto terenowe, ale więcej w nim zacięcia sportowego niż terenowego.

 

W zasadzie tylko duże masywne koła i podniesiona nieco karoseria sprawiają wrażenie, że auto nadaje się do jazdy w terenie (off-road). Daje sobie radę na szutrowych nierównych drogach czy w niezbyt grząskim piachu, ale w błoto raczej bym Kugi nie pchał. Za to jest bardzo zrywna i rzeczywiście w trybie „Sport” można pokusić się o całkiem przyjemną jazdę sportową.

Wersja 2021

Nowa Kuga powstała na bazie Focusa. Jest dłuższa o 9 cm od poprzedniczki (4,61 m), ma o 2 cm większy rozstaw osi (2,71 m), ale jest niższa, a opadająca linia dachu dodaje jej sportowej zadziorności. Szczególnie wydłużenie auta spowodowało, że na tylnej kanapie jest sporo miejsca. Na tyle, że konstruktorzy zaproponowali nawet możliwość przesunięcia jej do przodu, w celu powiększenia bagażnika.

Ford Kuga. Zawieszenie

Ford od lat przykłada wagę do zawieszenia aut i ich możliwości trakcyjnych. Są to zdecydowanie najprzyjemniejsze w prowadzeniu samochody w segmencie aut średnich. Nie inaczej jest w nowej Kudze. Skrzynia biegów jest precyzyjna, a wrzucaniu kolejnych biegów towarzyszy lekki opór, tak jak w samochodach sportowych.

Na uwagę zasługuje również wykończenie wnętrza. Poprzednia wersja tego modelu, była trochę staromodna. Tym razem w kabinie czuć nowoczesność. Auto wyposażone jest we wszystkie nowe rozwiązanie technologiczne (automatyczny tempomat, kontrola pasa ruchu, system przeciwzderzeniowy, przezierny wyświetlacz Head-Up itp.) oraz sposób komunikacji z telefonem poprzez systemy: Android Auto lub CarPlay. Szkoda tylko, że nie pomyślano o bezprzewodowym podłączeniu telefonu z nimi. Konkurencja takie rozwiązania już wprowadziła. Niemniej pochwalić trzeba wyciszenie samochodu. Na drogach szybkiego ruchu bez problemów można rozmawiać… a i muzyki nie trzeba pogłaśniać. Oczywiście auto wyposażone jest w kamery (z przodu i z tyłu), ułatwiające parkowanie, a dodatkowo przednia kamera współpracuje ze światłami.

Ford Kuga. Sport

Reflektory wykorzystują informacje z kamery do wcześniejszej zmiany kształtu wiązki światła, co poprawia oświetlenie zakrętów. Dzięki tej kamerze światła drogowe dostosowują kąt ustawienia reflektorów, chroniąc innych kierowców przed oślepieniem. Samochód ma do wyboru kilka trybów jazdy. W trybie „Sport” szybko reaguje na wciśniecie pedału gazu, a silnik wkręca się na wyższe obroty. Samochód ma nieco twardsze zawieszenie. W trybie „Eco” zużywa mniej paliwa, ale jest nieco bardziej leniwy. Ponadto dostępne są tryby jazdy: po śliskiej nawierzchni, po piachu i śniegu.

Ford Kuga. Napęd

Kuga dostępna jest w wersji z napędem na dwa lub na cztery koła. Można też kupić wersję hybrydową. Ceny zaczynają się od 99 900 zł za wersję 1,5 EcoBoost – 120 KM z napędem na 2 koła. Najtańsza wersja AWD (2,0 EcoBlue – 190 KM) kosztuje 149 tys. zł, a wersja hybrydowa dostępna jest od 134 tys. zł (wersja z napędem na dwa koła) do 180 tys. zł, za bogato wyposażoną wersję z napędem na cztery koła.

_____________________________

Dowiedz się więcej

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA