Co może być sprawdzane w placówce medycznej podczas z kontroli Urzędu Wojewódzkiego? Czy pracownik urzędu ma prawo do wglądu w dokumentację i dokonania jej oceny?
Zakres kontroli Urzędu Wojewódzkiego został wskazany w ustawie o działalności leczniczej. Zgodnie z art. 111 ustawy, organ prowadzący rejestr jest uprawniony do kontroli podmiotu wykonującego działalność leczniczą w zakresie zgodności wykonywanej działalności z przepisami określającymi warunki wykonywania działalności leczniczej. Oznacza to, że kontrola może dotyczyć:
- rodzaju udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- prowadzenia dokumentacji medycznej indywidualnej;
- prowadzenia dokumentacji medycznej zbiorczej;
- posiadania regulaminu organizacyjnego;
- posiadania odpowiedniej polisy OC;
- wykonywania działalności leczniczej w odpowiednich pomieszczeniach;
- udzielania świadczeń zdrowotnych z wykorzystaniem odpowiednich wyrobów medycznych;
- kwalifikacji personelu udzielającego świadczeń zdrowotnych;
- realizacji przez placówkę praw pacjenta;
- a nawet posiadania dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych.