Wiadomości
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Dobiegła końca ogólnopolska akcja bezpłatnych przeglądów dentystycznych Instytutu Blend-a-med Oral-B. Mobilne Centra Dentystyczne rozpoczęły swoje działania 16 czerwca, br., zakończyły 30 września. W sumie odwiedziły 391 miast na terenie całej Polski. Mobilne Centra Dentystyczne odwiedziło ponad 50 tys. osób, wykonano 43891 bezpłatnych przeglądów dentystycznych. Patronat nad wydarzeniem sprawowało Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych (SPHS). Akcja prowadzona była we współpracy z siecią sklepów Biedronka. Patronatem mediowym akcję objęły magazyny Nowy Gabinet Stomatologiczny, Dental Tribune oraz Stomatologia.

 

W ramach Mobilnych Centrów Dentystycznych Instytutu Blend-a-med Oral-B przeprowadzano kontrolę stanu zdrowia dziąseł i uzębienia oraz prowadzono indywidualny instruktaż higieny jamy ustnej. Osoby uczestniczące w akcji zachęcanie były do odbywania regularnych wizyt u lekarza dentysty. Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem Polaków. 

Monitoring Stanu Zdrowia Jamy Ustnej wykazał, że 75.5 % dorosłych Polaków ma problemy z dziąsłami, najczęściej objawiające się zaczerwienieniem lub krwawieniem podczas szczotkowania albo czyszczenia nicią dentystyczną. Odpowiedzialne za ten stan są bakterie płytki nazębnej znajdujące się na linii dziąseł, które wytwarzają toksyny wywołujące reakcję układu odpornościowego – zaczerwienienie, a w końcu krwawienie dziąseł. Brak leczenia może powodować stany zapalne dziąseł, przyzębia i ostatecznie nawet utratę zębów. Procesowi temu można zapobiec, a nawet go cofnąć, jeśli problemy zostaną wykryte odpowiednio wcześnie.

Od 16 czerwca do 30 września, br., Polacy mogli bezpłatnie sprawdzić stan swoich zębów i dziąseł oraz uzyskać fachową poradę stomatologiczną. Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu Blend-a-med Oral-B odwiedziły 391 miast na terenie całej Polski. Równolegle pracowało 7 Mobilnych Centów Dentystycznych.

„W Polsce, działania Instytutu Blend-a-med Oral-B mają charakter przede wszystkim edukacyjny. Specjalizujemy się w wiedzy na temat profilaktyki najczęściej występujących chorób i nieprawidłowości w obrębie jamy ustnej. Od dawna rozważaliśmy organizację ogólnopolskiego programu profilaktycznego. Ogromnie się cieszymy, że Mobilne Centra Dentystyczne spotkały się z tak dużym zaintersowaniem ze strony Polaków.“ powiedziała lek. dent. Monika Adamczyk, lek. dent., Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.

Celem akcji było udzielanie indywidualnych informacji o stanie zdrowia jamy ustnej. Każda wizyta w Mobilnym Centrum Dentystycznym połączona była z edukacją na temat właściwego utrzymywania higieny jamy ustnej oraz zachęceniem do odbywania regularnych wizyt u lekarza dentysty. Kontrole stanu zdrowia dziąseł i uzębienia oraz indywidualny instruktaż higieny jamy ustnej wykonywane były przez profesjonalny personel stomatologiczny. Organizatorzy akcji wierzą, że akcje profilaktyczne mogą wpływać na poprawę higieny oraz stanu jamy ustnej Polaków.

„Wiele odwiedzających nas osób pytało o to, jak skutecznie usuwać kamień nazębny. Interesowali się doborem właściwych do swoich potrzeb past i szczoteczek. Prosili o wskazanie konkretnego gabinetu czy kliniki, do których warto się wybrać.” stwierdza Paulina Zawisza, higienistka stomatologiczna, członek zespołu Mobilnych Centrów Dentystycznych.

Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem i Mobilne Centra Dentystyczne były tłumnie odwiedzane przez Polaków. W sumie odwiedziło je ponad 50 tys. osób, wykonano 43891 bezpłatnych przeglądów. Największym zainteresowaniem akcja cieszyła się w mniejszych ośrodkach miejskich oraz na terenach wiejskich. Najliczniej odwiedzali ją rodzice z dziećmi w wieku szkolnym. Liczną grupę stanowiły także osoby starsze.

Mobilne Centra Dentystyczna zlokalizowane były na wybranych parkingach sklepów Biedronka. Sieć sklepów Biedronka była głównym partnerem akcji.

Patronat nad akcją sprawowało Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych (SPHS). Patronatem mediowym akcję objęły magazyny Nowy Gabinet Stomatologiczny, Dental Tribune  oraz Stomatologia.


 

Piotr SzymańskiAutor: mgr inż. Piotr Szymański

Absolwent Politechniki Warszawskiej. Dziennikarz. Redaktor naczelny magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny.





Artykuł opublikowany w numerze 7/2014 magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny. Zobacz pełny spis treści. Dowiedz się więcej - Nowy Gabinet Stomatologiczny.

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" -zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA