Trwa ogólnopolska akcja bezpłatnych przeglądów dentystycznych Instytutu Blend-a-med Oral-B. Podjęta inicjatywa ma na celu promocję zdrowia jamy ustnej wśród Polaków. Po 6. tygodniach trwania akcji Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu Blend-a-med Oral-B odwiedziło blisko 17 tys. Polaków. Organizatorzy szacują, że w sumie wykonanych zostanie około 50 tys. przeglądów.
W ramach Mobilnych Centrów Dentystycznych Instytutu Blend-a-med Oral-B można sprawdzić stan swoich zębów i dziąseł. Osoby uczestniczące w akcji uzyskują informacje na temat właściwego utrzymywania higieny jamy ustnej i zachęcanie są do odbywania regularnych wizyt u lekarza dentysty. Akcja rozpoczęła się w połowie czerwca i potrwa do końca września br. W tym czasie Mobilne Centra Dentystyczne odwiedzą 380 miast na terenie Polski. Akcja prowadzona jest we współpracy z siecią sklepów Biedronka, a patronuje jej Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych. Patronatem mediowym akcję objęły magazyny Nowy Gabinet Stomatologiczny, Dental Tribune International oraz Stomatologia. Szczegółowe informację dostępne są na stronie www.instytut.pl.
16 czerwca br. ruszyły w podróż po Polsce Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu Blend-a-med Oral-B. Do końca września br. odwiedzą 380 miast na terenie całego kraju. W każdym Mobilnym Centrum Dentystycznym wykonywane są bezpłatne przeglądy dentystyczne oraz udzielane porady dotyczące właściwej higieny jamy ustnej. Szczególna uwaga poświęcona jest stanowi dziąseł. Jak wykazał bowiem Monitoring Stanu Zdrowia Jamy Ustnej, przeprowadzony wśród Polaków w wieku 35-44 lata, 75,5 % przebadanych osób miało problemy z dziąsłami, najczęściej objawiające się zaczerwienieniem lub krwawieniami podczas szczotkowania. W trakcie wizyty w Mobilnych Centrach Dentystycznych podkreślane jest także znaczenie regularnych wizyt w gabinecie stomatologicznym.
Do końca lipca br. Mobilne Centra Dentystyczne odwiedziło blisko 17 tys. Polaków. Instytut Blend-a-med Oral-B szacuje, że w ramach realizowanej akcji, z bezpłatnych przeglądów dentystycznych, skorzysta w około 50 tys. osób.
„Spotykamy się z dużym zainteresowaniem akcją." powiedział Mariusz Jasiński, dypl. higienista, członek zespołu Mobilnego Centrum Dentystycznego. „Odwiedza nas dużo rodzin, także z małymi dziećmi, które w warunkach naszego Centrum z dużą otwartością siadają na fotel dentystyczny i pozwalają na wykonanie przeglądu. Rodzice pytają o wybór produktów do higieny jamy ustnej dla swoich dzieci, jak również dla siebie. Niemal co trzecia osoba prosi o instrukcję właściwego szczotkowania zębów."
„Zainteresowała nas ta akcja i wspólnie z córką odwiedziłyśmy Mobilne Centrum Dentystyczne zlokalizowane w Magdalence. Było bardzo profesjonalnie, a przy tym miło. Odpowiedziano na wiele naszych pytań. Naprawdę polecam." powiedziała pani Zofia z Lesznowoli.
Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu Blend-a-med Oral-B są zlokalizowane na wybranych parkingach sklepów Biedronka. Szczegółowe informację dotyczące akcji, w tym kalendarza, lokalizacji oraz przebiegu przeglądów dentystycznych dostępne są na stronie www.instytut.pl.