Zapach i dźwięk mogą przyciągnąć klientów – to coraz częściej stosowana metoda wśród właścicieli gabinetów stomatologicznych. Dobrą muzykę i odpowiedni zapach w pomieszczeniach praktyki trzeba zapewnić bezwzględnie – przekonują specjaliści od marketingu. Czasem należy wyeliminować jakiś zapach, a czasem podkreślić inny.
Nie jest to takie trudne, ponieważ na rynku działa coraz więcej firm, które zapewnią odpowiednią woń w poczekalni oraz gabinecie. Identyfikacja marki może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent, jeżeli do interakcji z nią zaangażuje się więcej niż dwa zmysły – wynika z najnowszych badań. Pierwszym zmysłem jest wspomniane powonienie, drugim ważnym dopełnieniem jest muzyka. Część dentystów zrezygnowała z odtwarzania muzyki w swoich gabinetach. Przyczyną są niejasności prawne związane z legalnym jej odtwarzaniem. Na rynku funkcjonują jednak firmy, które zatroszczą się o muzykę w gabinecie. Dzięki zamontowaniu specjalnych dekoderów i opłaceniu niewysokiego abonamentu można bez obaw serwować muzykę, która z pewnością wpłynie pozytywnie na pacjentów oczekujących na zabieg.