Na prywatne usługi stomatologiczne przysługuje reklamacja w ramach gwarancji. Jak to w praktyce wygląda? Może zostać złożona skarga do Biura Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej bądź powództwo przed sądem cywilnym.
W pierwszym przypadku, jeśli zostanie stwierdzone zaniedbanie czy błąd w sztuce to rzecznik będzie kierować sprawę do sądu lekarskiego. Sąd ma prawo udzielić napomnienia albo stwierdzić o pozbawieniu prawa do wykonywania zawodu. W drugim przypadku pacjent zapewne powoła się na artykuł dotyczący umowy o dzieło, w ramach przepisów kodeksu cywilnego.
Zabieg dentystyczny jest rodzajem umowy o dzieło. Według ustawy sprzedawca (lekarz dentysta) odpowiada za jakość sprzedanego produktu (porada medyczna, wypełnienie, implant, etc) – jeśli produkt posiada wadę obniżającą wartość produktu. W przypadku wadliwej usługi pacjent może odstąpić od umowy albo żądać obniżenia ceny.
Jeśli odmówimy naprawy, a nasz pacjent jest naprawdę wytrwały możemy spodziewać się, że pójdzie do innego lekarza, a potem przedstawi nam rachunek swoich opłat u innego dentysty i zaradza zwrotu poniesionych kosztów.