Doctor & Life
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

VW GolfW SALONACH OD KILKU MIESIĘCY DOSTĘPNA JEST NOWA WERSJA KULTOWEGO AUTA, CZYLI VW GOLFA. Jest to już siódma generacja, która przeszła kolejne odświeżenie. Zmiany można opisać jednym sformułowaniem: Golf stał się bardziej Audi, niż Volkswagenem.

GOLF JEST KULTOWY, BO PRODUKOWANY JEST OD 43 LAT, W TYM CZASIE Z TAŚM PRODUKCYJNYCH ZJECHAŁO 34 MLN EGZEMPLARZY, SPRZEDAWANY JESTW PONAD 150 KRAJACH ŚWIATA, A SWOJĄ POPULARNOŚCIĄ PRZEWYŻSZYŁ JUŻ GARBUSA. DZIŚ NOWY GOLF W YJEŻDŻA Z FABRYKI CO 40 SEKUND.
Odświeżając nową wersję auta, konstruktorzy nie napracowali się wiele. Otóż w niektórych miejscach zamiast podzespołów montowanych do Volkswagena użyto części z Audi. I tak: z Audi zapożyczono ledowe tylne światła, z Audi zapożyczono ekran zastępujący tradycyjne zegary obrotomierza i prędkościomierza. W nowym Golfie pojawił się również system obsługi multimediów za pomocą gestów. To rozwiązanie też do tej pory było zarezerwowane dla samochodów z dużo wyższej półki.
Oczywiście zmieniono również kształt nadwozia auta. Zmiany nie są zbyt duże. Dotyczą szczególnie zderzaków, felg i kilku innych drobiazgów. Tak naprawdę
chodziło nie o zmianę wyglądu auta, ale o doposażenie auta w nowe systemy elektroniczne. Dziś każdy ma w kieszeni smartfona, ale podczas jazdy nie da się z niego korzystać. Volkswagen zaproponował rozwiązanie. Otóż możliwe jest podłączenie telefonu do wyświetlacza auta i korzystanie z niektórych aplikacji
smarfona bezpośrednio na ekranie radia. Co ciekawe, VW opracował kilka własnych aplikacji na smartfony i będąc z dala od auta możemy sprawdzić, gdzie zostało zaparkowane, ile mamy paliwa w zbiorniku, ile kilometrów przejechaliśmy danego dnia i jaki był koszt tej podróży.
Oczywiście funkcjonalności jest o wiele więcej.Siedząc za kierownicą nowego Golfa, trudno oprzeć się wrażeniu, że ten samochód to w zasadzie Passat. Oczywiście jest ciut mniejszy, ale sposób trzymania się drogi, pokonywania zakrętów, czy po prostu komfort jazdy jest bardzo podobny. W redakcji Nowego Gabinetu Stomatologicznego testowaliśmy auto w wersji kombi. Dodatkowy bagażnik wzmacniał jeszcze wrażenie komfortu. Podróżowanie tym samochodem było po prostu bardzo przyjemne.
Golf dostępny jest z wieloma, do wyboru, silnikami. Jednak wydaje się nam, że ten najbardziej optymalny, to benzynowy silnik 1,4 TSI. Dysponuje on mocą 150 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 5,2 l.

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA