O czym powinien wiedzieć lekarz, przy zakładaniu własnej strony internetowej promującej gabinet? Posiadanie strony internetowej staje się niezwykle istotne. Internet to najlepszy sposób promowania swoich usług w lokalnej społeczności.
Jak się do tego zabrać? Przede wszystkim ważne, aby osobę, której zlecamy stworzenie strony znała się na rzeczy. Strona powinna być rzetelna i zgodna z prawdą, oryginalna (tak, aby wyróżniała się na tle innych stron z tej samej branży), spójna i ciekawa graficznie. Do tego łatwa do edytowania, z szybką z możliwością zmiany informacji przez lekarza oraz przejrzysta i zrozumiała dla pacjenta – tak, aby w łatwy i intuicyjny sposób mógł znaleźć potrzebne informacje. Warto mieć wcześniej przemyślaną nazwę gabinetu, logo oraz łatwo wyszukiwalną domenę.
Najważniejszą funkcją strony jest oczywiście funkcja informacyjna: informacje, jakie usługi są oferowane przez gabinet, jakie kwalifikacje posiada lekarz, jaki jest adres gabinetu (adres, telefon, adres mailowy - możliwość kontaktu powinny być łatwe do znalezienia na stronie, warto zamieścić mapką dojazdu), wyposażenie, istotne będą również zdjęcia gabinetu.
Na stronie lekarz może umieścić wszystkie informacje, które uważa za istotne, szczególnie takie, które wyróżniają nasze usługi wśród innych, pozytywne opinie klientów. Warto również napisać o swoim podejściu do pacjenta, czy o atmosferze w gabinecie. Dla pacjenta oprócz profesjonalnego podejścia istotne jest również to jak będzie traktowany, czy lekarz i personel będzie uprzejmy i troskliwy. Na stronie można umieścić również informacje dotyczące profilaktyki, problemów zdrowotnych. Pozostaje tu miejsce na kreatywność lekarza: można zamieszczać linki do artykułów czy filmy edukacyjne, wyniki badań (pamiętając o prawach autorskich), pisać newslettery, czy odpowiadać na pytania przez Internet.