Wiadomości
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

pimpus minDlaczego o „mleczaki” trzeba dbać? Kiedy udać się z dzieckiem na pierwszą wizytę do dentysty? Jak zachęcić malucha do mycia zębów? Odpowiedzi na te pytania można uzyskać na rozpoczynające się właśnie wyjątkowe tournée – „Magiczna podróż Królika Pampisia”. W ośmiu miastach Polski odbędą się wydarzenia organizowane w ramach projektu „Dzieciństwo bez próchnicy”, które mają promować dbanie o zęby i jamę ustną najmłodszych.

„Magiczna podróż Królika Pampisia” łączy w sobie edukację i rozrywkę, przekonując, że dbanie o zęby może być dobrą zabawą. W programie przewidziano liczne atrakcje dla najmłodszych w tym specjalnie przygotowane na tę okazję pokazy iluzjonistyczne, konkursy z nagrodami, upominki dla odwiedzających stanowisko, a także punkty z wyjątkowymi grami uczącymi podstaw higieny jamy ustnej. Ponadto na wydarzeniu będzie możliwość skorzystania z bezpłatnych konsultacji stomatologicznych, aby rodzice mogli rozwiać swoje wątpliwości dotyczycące zdrowia zębów ich dzieci.

- Wydarzenia stanowią uwieńczenie naszego czteroletniego projektu. Łączą w sobie kluczowe wartości działań, które w jego ramach prowadziliśmy. Po pierwsze, podobnie jak projektowe zajęcia edukacyjne, eventy umożliwiają bezpośredni kontakt z odbiorcami i to zarówno z dziećmi, jak i rodziców. Przyjęta przez nas formuła pozwala, aby najmłodsi uczyli się przez zabawę, a to ważna idea naszego projektu, natomiast rodzice mogli zadawać pytania specjalistom i otrzymywać rzetelną wiedzę medyczną. Z kolei, ze względu na ulokowanie wydarzeń w centrach handlowych odwiedzanych w weekend przez tysiące osób, mamy zapewniony duży zasięg, tak samo jak prowadzona w zeszłym roku kampania promująca temat profilaktyki chorób jamy ustnej u dzieci. Gorąco zapraszamy wszystkie rodziny, które chcą ciekawie i pożytecznie spędzić wolne popołudnie – mówi Piotr Gmerek, kierownik projektu „Dzieciństwo bez próchnicy.

W swoim tournée Pampiś odwiedzi 8 miast w kolejne weekendy marca i kwietnia:

11.03.2017 – Poznań, Centrum Handlowe King Cross Marcelin

12.03.2017 – Gorzów, Galeria Askana

18.03.2017 – Łódź, Centrum Handlowe Sukcesja

19.03.2017 – Warszawa, Galeria Mokotów

25.03.2017 – Gdańsk, Galeria Przymorze

26.03.2017 – Białystok, Galeria Alfa Centrum

01.04.2017 – Lublin, Galeria Olimp

02.04.2017 – Kraków, Galeria Bronowice

W każdym z miast program przewiduje 7 godzin (od 11.00 do 18.00) atrakcji i niespodzianek, które dostarczą zarówno solidnej porcji wiedzy, jak i radości.  

 

Największy program dobiega końca

„Magiczna podróż Królika Pampisia” to ukoronowanie największego ogólnopolskiego programu profilaktyczno-edukacyjnego – „Dzieciństwo bez próchnicy”, skierowanego do dzieci w wieku od 0 do 5 lat, ich rodziców, nauczycieli, pielęgniarek, położnych, lekarzy pediatrów. Projekt powstał z inicjatywy Ministerstwa Zdrowia, jest realizowany w latach 2012-2016 przez lidera projektu – Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu wspólnie z ośmioma innymi uczelniami medycznymi w Polsce. Finansowanie zapewnia Szwajcaria w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej, przy współfinansowaniu Ministerstwa Zdrowia. Patronat Honorowy nad Projektem „Dzieciństwo bez próchnicy” objęli Minister Zdrowia, Minister Edukacji Narodowej, Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych oraz Pierre Fauchard Academy.

300 tys. przedszkolaków po szkoleniu

Projekt realizowany był dwutorowo. W ramach edukacji bezpośredniej, edukatorzy prowadzili w przedszkolach zajęcia dla dzieci, demonstrując w jaki sposób prawidłowo szczotkować i dbać o zęby. Specjalne lekcje przeznaczone były również dla rodziców. Z kolei w ramach edukacji pośredniej główną role pełnili nauczyciele biorący udział w szkoleniach, w trakcie których przyswajali wiedzę o higienie jamy ustnej i wyrabianiu właściwych, codziennych nawyków. Korzystając z przygotowanych w ramach projektu materiałów, prowadzili następnie zajęcia według opracowanego scenariusza. W edukowaniu dzieci pomagał Królik Pampiś – maskotka projektu, który wprowadzał najmłodszych w świat zdrowych zębów.

Działaniami edukacyjnymi prowadzonymi w projekcie objętych zostało około 360 tys. przedszkolaków, 15 tys. nauczycieli przedszkolnych i ponad 700 tys. rodziców. W szkoleniach dla białego personelu uczestniczyło prawie 1400 pielęgniarek i położnych oraz 285 pediatrów.

Ponadto w ostatnim kwartale 2016 r. prowadzono kampanię społeczną uwrażliwiającą na problem powszechnego występowania próchnicy wśród dzieci. W ramach kampanii powstała również aplikacja na urządzenia mobilne, która przez wciągającą grę uczy najmłodszych jak dbać o zęby.

 

Więcej informacji o projekcie na stronie www.zebymalegodziecka.pl

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA