Lekarze dentyści wciąż prześcigają się w pomysłach – jak przyciągnąć klienta. Żeby to zrobić, trzeba być dobrym obserwatorem rynku. Spotyka się coraz częściej połączenie – lekarza dentysty z coachem – czyli osobą, która pomaga klientowi osiągać wyznaczone cele, tak zawodowe, jak i prywatne. Dentysta ma być doświadczonym ekspertem i mentorem.
Lekarze dentyści uczestniczą w konferencjach, by rozwijać u siebie tzw. umiejętności miękkie – czyli komunikatywność, dynamizm działania, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, zarządzanie czasem czy też odporność na stres. Ma to zaowocować większą ilością klientów i lepszymi relacjami z obecnymi. Przy zmieniającej się rzeczywistości - pacjent chce ufać lekarzowi i mieć w nim powiernika. Funkcjonowanie na dzisiejszym rynku pracy wymusza i będzie nadal wymuszać od lekarzy dentystów sprzętu najwyższej jakości, dobrej atmosfery w gabinecie, ale również rozwoju osobistego.