Lekarze i lekarze dentyści nie powinni występować w reklamach wyrobów medycznych – twierdzą przedstawiciele Prezydium NRL. Uważają oni, że takie reklamy często wprowadzają pacjentów w błąd, sugerując skuteczność suplementów na równi z lekami przypisywanymi na receptę.
Przedstawiciele NRL dodają, że skuteczność tego tylu medykamentów w większości nie jest potwierdzona rzetelnymi badaniami, dodatkowo w wielu przypadkach opakowania bardzo przypominają te, w których znajdują się leki na receptę. Dochodzi też często do reklamowania leków na choroby, które w rzeczywistości nie istnieją. Natomiast „pracownicy medyczni” występujący w spotach mogą dodatkowo wprowadzać pacjentów błąd – tworząc dodatkowe wrażenie o skuteczności danego specyfiku.
Prezydium wydało oświadczenie, w którym czytamy m.in. że należy zastanowić się nad wprowadzeniem w Polsce całkowitego zakazu reklamy leków, które są sprzedawane bez recepty, nawet jeśli miałoby się w ten sposób zmienić przepisy w Unii Europejskiej. Postulują także, by reklama wyrobów medycznych i suplementów diety była poddana takim samym ograniczeniom jak reklama leków, w szczególności w kwestii braku możliwości udziału w tych reklamach lekarzy i lekarzy dentystów. Według raportu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji reklama suplementów i medykamentów w czterech ogólnopolskich kanałach telewizyjnych wzrosła w ciągu ostatnich ośmiu lat ponad 20-krotnie.