13 października br. w halach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się spotkanie informacyjne dla przedstawicieli firm, którzy planują zaprezentować swoje produkty w trakcie Wystawy Sprzętu i Materiałów Stomatologicznych (World Dental Exhibition), towarzyszącej Kongresowi FDI Poznań 2016. Do stolicy Wielkopolski przyjechali m.in. przedstawiciele tzw. Priority Partners, czyli firm, które od lat współpracują z FDI i mają pierwszeństwo wyboru powierzchni wystawienniczej oraz reprezentanci producentów i dystrybutorów z Polski.
W agendzie spotkania znalazły się wystąpienia organizatorów, w tym przedstawicieli Światowej Federacji Stomatologicznej FDI oraz Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
- Bez wystawców nie ma tego wydarzenia, zatem liczymy, że w Poznaniu będzie Was jak najwięcej. Są wśród nas przedstawiciele firm, które doskonale znają specyfikę Kongresu, ale i takie, dla których to wydarzenie jest jeszcze tajemnicą. Czy warto? Zdecydowanie! – apelował do zebranych Enzo Bondioni, FDI Executive Director.
- Nie często Polsce udaje się gościć wydarzenie o skali światowej. Oprócz niezliczonych korzyści płynących z uczestnictwa w Kongresie FDI, należy pamiętać, że taka okazja zapewne nie powtórzy się szybko – przekonywała prof. Honorata Shaw, Główny Koordynator Kongresu.
- Tu w Poznaniu, często słyszę pytanie o to, czym przyszłoroczny Kongres FDI, będzie różnił się od wystawy CEDE? Odpowiadam, że właściwie wszystkim. Kongres FDI to największe wydarzenie środowiska stomatologicznego na świecie. Międzynarodowy charakter wydarzenia przyciąga rzesze uczestników, mamy najlepszy, możliwy program naukowy, wśród wystawców są właściwie wszystkie liczące się firmy na świecie. Polska przez tydzień będzie światową stolicą stomatologii – zapewniał Emmanuel Chevron, FDI Business Development & Corporate Relations Director.
Choć organizatorzy zapowiadali, że do w przyszłym roku do Poznania przyjedzie ok. 12 tys. lekarzy dentystów z całego świata, prognozy FDI są jeszcze bardziej optymistyczne. – Jest szansa nawet na 17 tys. uczestników – analizował Chevron.
W trakcie spotkania omówione zostały najważniejsze idee Kongresu, zaprezentowani zostali również organizacyjni partnerzy Kongresu.
- Poznań oferuje szeroką ofertą noclegową. Co ważne, większość hoteli jest zlokalizowana w spacerowej odległości od Międzynarodowych Targów Poznańskich – mówiła Joanna Roś z WTC.
Głównym spedytorem Kongresu będzie firma Transmeble. – Posiadamy międzynarodowe doświadczenie w zakresie spedycji, jestem przekonany, że doskonale poradzimy sobie również z Kongresem FDI – zapewniał Dariusz Pikuła z Transmeble.
Oficjalnym przewoźnikiem FDI AWDC Poznań 2016 jest Supertour Lufthansa City Center.
Uczestnicy spotkania zapoznali się z ofertą dla sponsorów oraz wzięli udział w spacerze po terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
W części dedykowanej jedynie dla przedstawicieli polskiego sektora dentystycznego przedstawiono koncepcję wspólnego pawilonu polskich firm oraz warsztatów „made in Poland”.
Przypomnijmy, 1 grudnia zakończy się czas na rezerwację stoisk dla tzw. Priority Partners. Oficjalna sprzedaż powierzchni rozpocznie się 10 grudnia br. Ceny za metr kwadratowy zaczynają się od 330 euro, najdroższe są powierzchnie typu wyspowego – tu cena może osiągnąć 590 euro za metr.