Oglądanie telewizji sprzyja rozwojowi próchnicy. Dodatkowo stwierdzono, że ryzyko to wzrasta proporcjonalnie do czasu, jaki spędza się przed szklanym ekranem. W badaniu wzięło udział prawie 4 tysiące młodzieży w wieku 12, 14 i 17 lat mieszkających w Chinach.
Analizowano głównie częstotliwość i tematykę reklam. Okazało się, że ponad 1/3 reklam to filmy o produktach spożywczych dla dzieci - aż 95 proc. to reklamy słodkich napojów i przekąsek. Reklamy dotyczące surowych warzyw czy owoców emitowane były sporadyczne. Kolejne analizy wykazały, że częściej zęby dotknięte próchnicą miały dziewczęta. Wykazano również, że częściej psujące się zęby mieli badani mieszkający na terenach wiejskich. Na wynik nie miała większego wpływu pozycja społeczna rodziny, z której pochodziła badana osoba, ani czynniki ekonomiczne i behawioralne.