W odpowiedzi na wielomilionowe straty w służbie zdrowia powstała strona internetowa, na którą trafiają numery telefonów pacjentów, którzy rezerwują wizyty, ale nie stawiają się na nie. Numery w bazie mają umieszczać sami lekarze.
Tylko w sektorze prywatnym, aż 13 procent pacjentów przyznaje, że zdarza się im umawiać wizyty, ale ostatecznie nie docierają do gabinetu. Statystyki pokazują, że jeszcze gorzej przedstawia się sytuacja lekarzy leczących w ramach ubezpieczenia NFZ. W tym przypadku, aż 22 procent pacjentów nie trafia na umówione wizyty. Niestety cierpią na tym również sami pacjenci, szczególnie ci, którzy potrzebują pilnej wizyty, a nie ma miejsc ze względu na rezerwację przez „pacjentów widmo”. Pomysłodawcą portalu jest lekarz dentysta, Marcin Krufczyk. W tej chwili trwają testy strony, można ją odwiedzić pod adresem: www.niesolidnypacjent.pl.