Rzeczywistość wirtualna może być doskonałym narzędziem w kształceniu implantologii. Przekonali się o tym naukowcy z Chin, którzy opracowali trójwymiarowy model żuchwy - na podstawie obrazów pozyskanych z tomografii komputerowej CBCT.
Badacze do swojego doświadczenia zaprosili trzydziestu młodych lekarzy, których podzielono na dwie grupy. Lekarze z pierwszej grupy wzięli udział w szkoleniu implantologicznym z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, medycy z drugiej grupy wzięli udział w kształceniu konwencjonalnym polegającym na przekazywaniu wiedzy teoretycznej i demonstracji klinicznej. Cały eksperyment trwał miesiąc, po tym czasie okazało się, że osoby, które znalazły się w grupie kształconej z wykorzystaniem symulacji wirtualnej, uzyskiwały wyższe wskaźniki powodzenia jeśli chodzi o zabiegi osadzania implantów, niż lekarzy kształceni tradycyjnie. Chińczycy są przekonani, że ćwiczenia z wykorzystaniem nowoczesnej technologii i fantomów przynoszą wiele korzyści i powinny być w większym zakresie wykorzystywane w edukacji lekarzy dentystów.
__________________________________
Dowiedz się więcej:
Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.