Jedne z lepiej zorganizowanych Targów, drugie pod względem wielkości w Polsce, poprzeczka wysoko postawiona i spełnione oczekiwania – słowa Agaty Boguskiej z firmy Suvoroff Trade to najkrótsze podsumowanie 19 edycji Targów Stomatologicznych Krakdent, organizowanych przez Targi w Krakowie.
Tegoroczna wystawa, która odbyła się dniach 3-5 marca 2011r., zgromadziła 280 wystawców, wśród których znalazły się firmy nie tylko z Polski, ale również z Ukrainy, Litwy, Łotwy, Czech, Słowacji, Estonii, Niemiec, a nawet Korei Południowej. Trafność oferty wystawców znalazła potwierdzenie we frekwencji. Impreza zgromadziła ponad 10 tysięcy zwiedzających. - Uczestniczę w Krakdencie od kilkunastu edycji. Obecnie poszukuję wyposażenia dużej kliniki. Zakupy będą z pewnością duże. Targi są dla mnie cennym źródłem informacji. Z katalogów nie dowiem się, jak wygodny jest fotel, ani jak wygląda jego obsługa, a te informacje dla lekarza praktyka są kluczowe – mówi Ewa Młyńczak z Wrocławia. Tradycyjnie na targach zostały przyznane Medale Najwyższej Jakości. Wyboru najlepszych produktów prezentowanych podczas Targów dokonała Komisja Konkursowa pod przewodnictwem prof. dr hab. Marka Ziętka.
W kategorii: sprzęt, aparatura diagnostyczno - zabiegowa oraz instrumentarium stomatologiczne zwyciężył zestaw do wypełniania kanałów korzeniowych Superendo Alpha II i Superendo Beta. W kategorii: sprzęt, aparatura i instrumentarium do techniki dentystycznej - Mikrospawarka Phaser MX-2 z mikroskopem. W kategorii: materiały stomatologiczne i kliniczne - G-aenial Universal Flo firmy GC i Biodentine firmy Septodont, a w kategorii inne - portal wideo Dentowizja. Wyłoniono również laureata Konkursu na Najładniejsze Stoisko Targowe, którym została firma Blend A Med. - Cieszymy się, że nasze stoisko się podoba. Podobne stoiska i rozwiązania wizualne można zobaczyć na największych europejskich imprezach targowych w Kolonii, Moskwie, Turcji. Czujemy się wyróżnieni – mówi Piotr Wuczkowski. Absolutną nowością tegorocznego Krakdentu była Dentopomoc, czyli wspólna akcja Targów w Krakowie i wystawców, polegająca na okazaniu pomocy domom dziecka i rodzinom zastępczym z Małopolski. Firmy stomatologiczne przekazały szczoteczki, pasty do zębów, kubeczki, podstawowe środki higieniczne, maskotki oraz zorganizowały wizyty stomatologiczne z prelekcjami i darmowymi przeglądami stanu uzębienia. – Pierwsza edycja akcji zakończyła się sukcesem.
Aż 19 firm postanowiło zadbać o zdrowy uśmiech najmłodszych. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku, podczas jubileuszowych dwudziestych już Targów Krakdent, nabierze jeszcze większego rozpędu i dzięki hojności naszych wystawców będziemy mogli pomóc większej liczbie placówek – mówi Grażyna Grabowska, prezes Targów w Krakowie. (PR)