Przepisy dotyczące RODO ułatwiają lekarzowi pracę. Dwa tygodnie temu pisaliśmy o tym, że dzięki RODO możemy w świetle prawa uzyskać od pacjenta pełne dane osobowe. Dziś o relacjach między pracodawcą a pracownikami. Każdy właściciel zatrudniający lekarzy zawsze bał się, czy gdy rozstanie się ze swoim pracownikiem, ten nie skopiuje bazy danych pacjentów i przekaże ją innemu pracodawcy.
- Skopiowanie bazy pacjentów, to obecnie ciężkie naruszenie ochrony danych osobowych i złamanie procedur ochrony. Taka sytuacja niesie za sobą poważne konsekwencje prawne. Nie tylko to postępowanie przed organem nadzorczym, ale również przed prokuraturą. Mogą pojawić się również roszczenia cywilne, czyli finansowe od pacjentów, których dane zostały wykradzione. Jak się przed taką sytuacją zabezpieczyć? Takie rozwiązanie daje nam rozporządzenie o RODO. Wystarczy opracować politykę ochrony danych w swoim gabinecie, przeszkolić zespół, nadać upoważnienia poszczególnym osobom, określające ich zakres i zebrać podpisy od pracowników potwierdzające zapoznanie z procedurami – radzi pani adwokat Ewa Mazur-Pawłowska, autorka książki RODO w gabinecie stomatologa.
Książka „RODO w gabinecie stomatologa” to 100-stronicowa publikacja zawierająca szeroki opis przepisów RODO dostosowanych do potrzeb pracy w gabinecie lekarza stomatologa. Książka zawiera szczegółowy opis wszystkich najważniejszych tematów związanych z RODO oraz ponad 30 wzorów umów, dokumentów. Wszystkie dokumenty są dostosowane do potrzeb gabinetu stomatologicznego. Stan prawny dokumentów zawartych w publikacji to wrzesień 2019 roku.
Koszt zakupu: Cena regularna książki wynosi: 79 zł. Do zamówienia doliczamy 7 zł brutto za wysyłkę listem poleconym.
Książkę można zamówić klikając tutaj: https://www.nowygabinet.pl/index.php/kup-nasze-publikacje/12-rodo-w-gabinecie-stomatologa/rezerwacja.
Zamówienia: Małgorzata Szymańska, tel. 888 040 666,