Pacjenci w ciągu ostatnich czterech lat wykonali około 200 tysięcy telefonów do Rzecznika Praw Pacjenta ze skargami. Jedną z dziedzin, z której nie są zadowoleni jest stomatologia, jednak dotyczy to bardziej działającego systemu ubezpieczenia zdrowotnego niż samego leczenia.
Pacjenci telefonicznie skarżą się na brak dostępu do wysokiej jakości materiałów stomatologicznych i możliwości kanałowego leczenia zębów trzonowych i przedtrzonowych. Pacjenci skarżą się również na jakości protez wykonanych w ramach NFZ. Wskazywali również brak możliwości złożenia reklamacji i uzyskania niezależnej opinii w zakresie prawidłowego wykonania protezy. W raporcie przed stomatologią, pod względem ilości skarg znalazły się leczenie szpitalne, ambulatoryjna opieka specjalistyczna, podstawowa opieka zdrowotna. Raport opracował zespół ekspertów pod kierunkiem Bartłomieja Chmielowca. Raport ma być ważnym krokiem do podjęcia skutecznych działań zmierzających do wzmocnienia ochrony praw pacjentów w Polsce.