Prawo w gabinecie
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Nie wystarczy już tylko dokonać odpowiedniej segregacji odpadów medycznych. 22 lutego 2014 roku wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Środowiska, które nakłada nowe obowiązki. Oprócz odpowiedniej segregacji odpadów, będzie trzeba dodatkowo posiadać dokumenty, które potwierdzą ich zniszczenie.

Teraz osoba reprezentująca firmę odbierającą odpady ma obowiązek wydania dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie odebranych odpadów. Kopie tych dokumentów musi przekazać do wytwórcy odpadów (lekarzom, lekarzom dentystom) w ciągu 14 dni dokumentów oraz do wojewódzkiego inspektoratu ochrony środowiska.

Właściciele lub kierownicy gabinetów są zobowiązani do przechowywania dokumentów przez okres pięciu lat.

W dokumencie powinny znajdować się takie informacje jak: szczegółowe zestawienie, rodzaje oraz masa zakaźnych odpadów medycznych, które zostały poddane unieszkodliwieniu. Dokument może być wydany w formie papierowej lub elektronicznej, jeśli będzie posiadał kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis ePUAP. Lekarze dentyści powinni skontaktować się z firmą obsługującą ich w tym zakresie, by ustalić najlepszą formę przekazania takich dokumentów.

Na szczęście dla lekarzy niewiele się zmienia. Musza oni tylko poprosić swoje firmy o regularne przekazywanie stosownych dokumentów oraz znaleźć miejsce na półce, gdzie te dokumenty będą gromadzone.

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA