Doctor & Life
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Mitsubishi EclipseMitsubishi słynie z produkcji aut terenowych. Dziś praktycznie każdy model tej japońskiej marki jest przynajmniej stylizowany na auto terenowe. Począwszy od małego Space Stara, na Pajero kończąc. Taki jest również Eclipse Cross.

Jest to średniej wielkości samochód miejski z podniesionym nieco zawieszeniem, na terenowych kołach i o wyglądzie typowym dla mitsubishi, czyli uterenowionym. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to duży samochód. Po zajęciu miejsca w środku nasze oczekiwania trochę maleją. Wszak rozstaw osi auta to tylko 2670 mm, szerokość 1805 mm i długość 4405 mm. Na szczęście przestrzeń pasażerską można powiększyć, kosztem bagażnika, przesuwając tylne siedzenia.

Konstrukcja dachu pozwoliła zachować komfortową ilość miejsca nad głowami pasażerów nawet, jeśli samochód wyposażony jest w opcjonalny panoramiczny dach słoneczny – okno z widokiem nieba.

Mitsubishi Eclipse Cross napędza jeden z dwóch silników – nowa, turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną i bezstopniową przekładnią CVT, z 8-biegowym trybem sportowym. Druga jednostka napędowa to zmodernizowany turbodiesel 2.2 litra, który współpracuje z nową 8-biegową przekładnią automatyczną. W Eclipse Cross zadebiutuje najnowsza wersja słynnego układu kontroli napędu 4x4 – Super-All-Wheel-Control.

Eclipse Cross został wyposażony w zestaw innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które nie tylko umożliwiają połączenie urządzeń mobilnych z systemami samochodu oraz intuicyjną obsługę, ale również zapewnia bezpieczeństwo. Wirtualny wyświetlacz przed oczami kierowcy wyświetla półprzeźroczyste informacje, przydatne w czasie prowadzenia samochodu. Ponadto kierowca może używać elektronicznego asystenta lub 7-calowego ekranu dotykowego, by uzyskać informacje nawigacyjne, uwzględniające aktualne warunki ruchu drogowego, a także by odbierać i wykonywać połączenia telefoniczne, sprawdzać SMS-y, czy słuchać muzyki.

Samochód został wyposażony w najnowsze technologie inteligentnego bezpieczeństwa. Przede wszystkim w system ograniczający skutki kolizji czołowych. Wykrywa on pojazdy i pieszych przed samochodem. W razie ryzyka, system ostrzega kierowcę, a w niektórych sytuacjach pomaga uniknąć możliwej kolizji przez zastosowanie automatycznego hamowania. Oczywiście auto jest wyposażone w takie systemy jak: system informujący o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, monitorowanie martwego pola w lusterkach bocznych z asystentem zmiany pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, automatyczne światła drogowe, czy system kamer 360° z widokiem z lotu ptaka. Te wszystkie udogodnia dostępne są oczywiście w wielu samochodach innych marek. Stały się bowiem już standardem. Jednak Mitsubishi dodało jeszcze jeden system, który dostępny jest jedynie w samochodach z wyższych półek: ultradźwiękowy asystent ruszania. System ten kontroluje moc silnika, by uniknąć gwałtownego przyspieszania ze startu zatrzymanego, gdy przed (bądź za – bieg wsteczny) samochodem znajduje się inny samochód lub przeszkoda. Pozwala to zapobiec sytuacji, w której kierowca, w wyniku błędu, zamiast hamulca wciska gwałtownie pedał przyspieszenia. System ten zdecydowanie ograniczy liczbę stłuczek i zarysowań auta podczas manewrów na parkingu.

Ceny modelu Eclipse Cross zależne są oczywiście od wyposażenia, a najtańsza wersja kosztuje ok. 90 tys. zł.

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA