Wiadomości
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Kliniki stomatologiczne, które wysyłają swoim pacjentom SMS-owe przypomnienia o zbliżającej się wizycie, zanotowały wyraźną poprawę frekwencji pacjentów w umówionych terminach. Jej wzrost szacowany jest aż na 27 proc. Jeśli w gabinecie mamy problem z frekwencją pacjentów, warto zastanowić się nad zastosowaniem takiego systemu. Co miesiąc polscy konsumenci otrzymują blisko 65 mln wiadomości SMS wysyłanych przez firmy. Informacje o ofertach i promocjach, konkursach czy loteriach to jednak nie jedyne rodzaje wiadomości. SMS-y stały się także bardzo popularne w obsłudze klienta.

SMS-y nie są już wykorzystywane przez firmy jedynie do celów marketingowo-reklamowych. Coraz więcej przedsiębiorstw traktuje przesyłanie wiadomości SMS jako ważną czynność, która ma wpływ nie tylko na zadowolenie klienta, ale i automatyzację kontaktów, co przekłada się na redukcję kosztów firmy.

Prywatne placówki medyczne są jednym z przykładów stosowania wiadomości SMS jako skutecznego narzędzia do kontaktów z pacjentami. Pacjenci przychodni, po uprzednim zapisaniu się na wizytę lub badanie, otrzymują wiadomość potwierdzającą rejestrację oraz przypomnienie na dzień przed wizytą. Jak pokazują dane firmy Infobip, dzięki wykorzystaniu wiadomości SMS, liczba nieodbytych wizyt zmalała o 27 proc., a jedynie 6 proc. przypomnień nie przyniosło skutku. Efektem jest redukcja kosztów związanych z pustymi terminami, ale też wpływa na skrócenie czasu oczekiwania na wizytę do lekarza czy na badanie.

Zastosowań dla wiadomości SMS w służbie zdrowia może być jeszcze więcej. W niektórych krajach poprzez SMS-y przesyłane są wyniki badań lub np. krótkie porady dotyczące leczenia. Pacjent wysyła dzienne raporty o stanie zdrowia do swojej placówki medycznej, otrzymując w odpowiedzi porady lekarskie lub przypomnienia o wzięciu lekarstwa.

- Wiadomości SMS mogą być zastosowane niemal w każdej dziedzinie biznesu, czy to w sektorze prywatnym czy państwowym. Już teraz urzędy, uczelnie czy banki stosują SMS-y jako formę przekazywania powiadomień o naszej sprawie. Im większy jest biznes, im więcej odbiorców komunikatów, tym większe będą korzyści do firmy. Dużą siłą SMS-ów jest powszechność telefonów komórkowych – obecnie mamy w Polsce ok. 56 milionów aktywnych kart sim, co sprawia, że komórki to najpewniejsza forma komunikacji. – mówi Marcin Papiński, Business Developement Director w firmie Infobip. (PR)

 

Piotr SzymańskiAutor: mgr inż. Piotr Szymański

Absolwent Politechniki Warszawskiej. Dziennikarz. Redaktor naczelny magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny.

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.

 

Artykuł opublikowany w numerze 3/2014 magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny. Zobacz pełny spis treści. Dowiedz się więcej - Nowy Gabinet Stomatologiczny.

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA