W gabinecie
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Nowy moduł usługi "Vee Health Suite", sztucznej inteligencji w obsłudze telefonicznej, przeznaczony dla branży stomatologicznej, stworzony przez firmę Vee Care, został premierowo zaprezentowany na początku września 2023 r. na targach Warsaw Dental Medica Show w Nadarzynie.

– Uruchomienie nowej usługi ma pozwolić wszystkim placówkom medycznym na zwiększenie szybkości uzyskiwania informacji o odwoływanych i przekładanych wizytach, znaczące obniżenie kosztów realizacji procesu potwierdzania wizyt, a także zwiększenia liczby deklaracji składanych przez pacjentów oraz stopnia pewności co do tych deklaracji. Rozwiązanie skierowane jest do podmiotów dowolnej wielkości, a rozliczane jest w modelu abonamentowym, w którym klient nie ponosi żadnych opłat początkowych – tłumaczy Aleksander Sobina, Vice Prezydent spółki.

Sztuczna inteligencja potwierdzi wizytę pacjenta

W rzeczywistości sztuczna inteligencja ma za zadanie zdzwonić do umówionego pacjenta na kilka dni przed wizytą i potwierdzić jego obecność. Jeśli nie uda jej się oddzwonić powtarza próbę nie częściej niż 2-3 razy dziennie. Po potwierdzeniu obecności pacjenta, gabinet dostaje informację, którzy pacjenci w kolejnym dniu pracy są potwierdzeni, którzy prosili o przełożenie wizyty, a którzy z niej definitywnie zrezygnowali.

Kompleksowa obsługa procesu potwierdzania terminów wizyt pacjentów to aktualnie ważny problemu dotykającego branżę zarówno stomatologiczną, jak i ogólnie medyczną.

– Oparta o autorską technologię sztucznej inteligencji, automatyczna recepcjonistka "vee" wykonuje setki jednoczesnych połączeń telefonicznych do pacjentów umówionych na wizyty wskazane w grafikach placówek. Pacjenci odbierający telefon od vee w trakcie naturalnej i uprzejmej rozmowy mogą potwierdzić termin swojej wizyty, jak również poprosić o jej przełożenie lub odwołanie. W przypadku braku odebrania telefonu, vee będzie próbować skontaktować się z pacjentem wielokrotnie, jednak nie częściej niż co 3 godziny. Komunikacja telefoniczna, która uznawana jest za najskuteczniejszą formę kontaktu z pacjentem rozszerzona jest w rozwiązaniu Vee Health Suite także o kanał SMS, pełniący funkcję uzupełniającą (tj. informowanie o przyczynie kontaktu, szczegółach zaplanowanej wizyty oraz możliwych metodach poinformowania o chęci jej odwołania) – tłumaczy Aleksander Sobina.

2 zł za potwierdzoną wizytę

Pierwszy kontakt telefoniczny jest na 3 dni przed terminem wizyty, zaś ostatni na dzień przed lub w dniu wizyty. Taki harmonogram realizacji połączeń ma na celu umożliwienie placówce jak najszybszego uzyskania informacji o odwołanych wizytach, dając recepcji czas na zapełnienie wolnego terminu inną wizytą.

Rozwiązanie to jest skierowane zarówno do małych placówek, w których recepcjonista lub lekarz nie ma czasu na potwierdzanie wizyt, jak i dużych klinik, jako usprawnienie pracy zespołu recepcyjnego i podniesienie reputacji gabinetu. Usługa dostępna jest w miesięcznym abonamencie, a jego wysokość uzależniona jest od liczby potwierdzonych wizyt. Generalnie średni koszt potwierdzonej wizyty to o 2-3 zł.

Na razie system tylko potwierdza wizyty, jednak już niedługo zostanie rozszerzony o nowe możliwości. Spółka udostępni kolejny, umożliwiający automatyczne odbieranie nawet do 100 jednoczesnych połączeń przychodzących na recepcję, a następnie określanie tematu rozmowy, pobieranie danych rozmówcy, przekierowywanie połączeń do wskazanych osób, udzielanie podstawowych informacji o placówce oraz zapisywanie i udostępnianie szczegółów rozmowy personelowi placówki.

Rozwiązanie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem uczestników targów, co zostało potwierdzone przeprowadzeniem przez zespół Vee w ciągu 3 dni targów łącznie ponad 300 prezentacji produktu. Nawiązane kontakty pozwolą spółce Vee Care realizować współpracę zarówno z klientami z branży stomatologicznej, jak również z partnerami technologicznymi oraz dystrybutorami produktów i rozwiązań dla dentystów.

Nowy Gabinet Stomatologiczny: Sztuczna inteligencja potwierdzi wizytę pacjenta

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.

GAZETKA

nakladki na zeby zdjecie dodatkowe 2 min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA