W jaki sposób lekarz może informować o swoich usługach właściwie? Informacje podawane przez lekarza powinny być obiektywne oraz uniwersalne. Mogą dotyczyć praktycznych informacji związanych z działaniem gabinetu: z rodzajem wykonywanej praktyki, zakresem udzielanych świadczeń, dniami czy godzinami otwarcia gabinetu, współpracą z innymi specjalistami, kwalifikacjami i doświadczeniami lekarza, czyli stopnia naukowego, ze specjalnościami uprawnień (potwierdzonych dokumentami).
Może je też zamieścić w postaci pisemnej lub elektronicznej. Dopuszczalne jest ponadto umieszczenie informacji o świadczonych usługach, współpracy z określonymi specjalistami, jak również o placówkach, do których pacjent może się zgłosić na badanie z przekazanym mu skierowaniem. Dozwolone jest także promowanie swojego gabinetu na forach społecznościowych.
Nie wolno natomiast: promować gabinetu, umieszczać propozycji rabatów, bonifikat i ulg, nakłaniać pacjentów do korzystania z usług. Niedozwolone są też ulotki i materiały promocyjne – jedynie informacyjne. Możemy zapomnieć o używaniu na ulotkach informacyjnych następujących stwierdzeń:
"najlepszy specjalista",
"najtańsze leczenie w mieście",
"jedyny specjalista w tym zakresie",
"najskuteczniejsza metoda kuracji",
"darmowa i bezbolesna terapia".
Nie ma też pozwolenia na terminy ogólne: "tylko u nas…", "100 proc. skuteczności".
Niedopuszczalna jest także umieszczanie reklamy na środkach komunikacji miejskiej oraz rozdawanie ulotek i materiałów promocyjnych na ulicy.