Technologia, eksploatacja sprzętu
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Pewnego dnia w 1991 roku student stomatologii Akademii Medycznej w Łodzi postanowił zrobić dla siebie, na wzór zachodniego oryginału, przyłbicę stomatologiczną. Zakup jej okazał się zbyt drogi na studencką kieszeń. Po kilku dniach z prototypem wybrał się na uczelnię. Mimo, że nowa przyłbica była niezbyt estetyczna, zrobił nią furorę na roku. Zainteresowanie wśród kolegów było tak wielkie, że długo nie zastanawiając się postanowił na tym zarobić. W pokoju studenckim powstało pierwsze 20 sztuk, które rozeszły się jak przysłowiowe świeże bułeczki. Zdecydował iść za ciosem i pokazał przyłbicę kierowniczce sklepu stomatologicznego w Łodzi, a ta… zamówiła 100 sztuk !!! Takie były początki firmy.

Po skończeniu studiów Piotr Pawłowski zajął się prowadzeniem własnej kliniki stomatologicznej, a pomysł na biznes przekazał swojemu bratu Wojciechowi.

Był rok 2000

Firma w tym czasie miała około 25 kontrahentów hurtowych. W 2002 roku Wojciech Pawłowski wybrał się pierwszy raz - jako wystawca - na targi stomatologiczne w Łodzi, a dzięki uprzejmości przyjaciół z branży mógł stanąć na malutkiej części stoiska ze swoim towarem. Sprzedał wszystkie przyłbice i wrócił z zamówieniami na kolejne. Uczestnictwo w targach dało ponadto istotną informację: okazało się, że w Polsce brakuje jakościowo dobrych materiałów stomatologicznych za przystępną cenę. Większość preparatów dostępnych na rynku była zbyt droga lub słaba jakościowo.

I wtedy zrodził się szalony pomysł dwóch braci: zróbmy wytrawiacz, taki, jakiego potrzebują dentyści, ale za niewielką cenę. Dzięki niestandardowemu podejściu i uporowi właściciela po około roku powstał – wytrawiacz do szkliwa BLUE ETCH. W taki sposób Wojciech Pawłowski rozpoczął nową działalność: produkcję chemicznych materiałów stomatologicznych. Do firmy w tym czasie dołączyła żona Magdalena, a za cel postawili sobie produkcję wyrobów najlepszej jakości za dobrą cenę.

Wymagania prawne stawiane przed ich firmą były bardzo wysokie - przystąpienie Polski do Unii Europejskiej wymusiło wprowadzenie systemu jakości tzw. ISO. Olbrzymie nakłady pracy, upór i determinacja jednak pomogły. Dziś Wojciech Pawłowski wyznacza kierunki działania firmy, a Magdalena Pawłowska pełni funkcję dyrektora ds. zarządzania jakością oraz koordynuje prace rozwojowe CERKAMEDu.

– Przełomem w rozwoju firmy było uczestnictwo w targach IDS w Koloni 2007. Tam zobaczyliśmy, w jakim punkcie jesteśmy i jak wiele jeszcze musimy zrobić, żeby odnieść sukces. Dało nam to obraz ogólnoświatowego rynku stomatologicznego i porcję gigantycznych doświadczeń, które jak się wydaje, nie poszły na marne – mówi Wojciech Pawłowski, właściciel Cerkamedu. Ciężka praca i dobór odpowiednich ludzi stały się dla firmy podstawą rozwoju i priorytetem działań. Kadra firmy składa się z wybranych osób, które znają swój cel. Świadomość grupy ludzi, którzy z nami pracują jest fundamentem powodzenia i rozwoju firmy. Nic nie dzieje się przypadkiem.

- Obecnie posiadamy ponad 50 dystrybutorów na całym świecie i sprzedajemy nasze produkty do ponad 20 krajów. Handel zagraniczny jest trudnym wyzwaniem, ponieważ należy dopasować swoje działania do odmiennych potrzeb rynków innych krajów i kultur. Nie zrażamy się jednak i cały czas zgłębiamy tajniki trudnej sztuki marketingu zagranicznego. W 2011 roku firma CERKAMED brała udział po raz trzeci w targach IDS i był to kolejny krok w jej rozwoju. - dodaje szef firmy.

– Kroków takich trzeba będzie zrobić jeszcze wiele, ale naszym celem jest stać się kolejną polską wizytówką na mapie świata. – marzy szef. Po 7 latach od wyprodukowania pierwszego wyrobu chemicznego i wprowadzeniu systemu ISO 9001 i 13485 firma oferuje ponad 35 wyrobów. CERKAMED, jako jedyny na rynku oferuje certyfikowane wyroby na bazie chlorheksydyny do stosowania w leczeniu kanałowym, wprowadza w wyrobach rozwiązania, których nie posiada nikt na świecie.

– Wszystko to robimy w myślą o lekarzach, którzy na co dzień naszych wyrobów używają. To oni mają być zadowoleni ze skuteczności i wygody ich stosowania – informuje Wojciech Pawłowski. – Miła presja, jaką wywierają na nas lekarze powoduje, że praktycznie co roku jesteśmy zmuszani do wprowadzania nowych produktów do naszej oferty. To dzięki takim wyrobom jak GLUCO CHEX 2%, KWAS CYTRYNOWY i ENDO PREP CREAM leczenie kanałowe stało się łatwe, tanie i ogólnie dostępne. Hitem targów EXPODENT oraz DENTAMED stały się wyroby TOTAL BLEND oraz CALCIPAST. – Udowodniliśmy, że w Polsce można wyprodukować światowej jakości preparaty w przystępnych cenach. Dzięki dużej rozpoznawalności naszej marki i ścisłej współpracy z partnerami handlowymi wielu naszych klientów z kraju i z zagranicy wskazuje naszej firmie odpowiednie tory działalności. Wszystko to dzięki ciężkiej pracy całego zespołu i radom konsultantów, lekarzy, naszych klientów którzy od początku dopingowali nas do wytężonej prac. To właśnie oni uwierzyli, że w Polsce też można odnieść sukces w tak trudnej branży i serdecznie im za to dziękujemy – mówi Wojciech Pawłowski.

Co dalej?

Dzięki stałemu rozwojowi firmy oraz w związku z wyzwaniami, jakie czekają nas w przyszłości, jeszcze w 2011 roku firma zmieni siedzibę. Nowy budynek ma powierzchnię 2500 m2 i da nam możliwość wejścia na inny poziom funkcjonowania firmy. – Obiecujemy, że na tegorocznych targach CEDE 2011 pokażemy takie produkty, które zmienią podejście do leczenia kanałowego nie tylko w Polsce. Będą to produkty, które powstawały w głowach naszych konsultantów od ponad 2 lat i jesteśmy przekonani, że spełnią one oczekiwania wielu lekarzy. - obiecuje szef firmy. Obecnie trwają prace zgłoszeniowe nowych wyrobów w urzędzie patentowym.

Dwa nowe produkty czeka światowa premiera. Jakie? Nie zdradzimy tej tajemnicy. Zapraszamy na nasze stoiska na targach CEDE w Poznaniu.

 

Piotr SzymańskiAutor: mgr inż. Piotr Szymański

Absolwent Politechniki Warszawskiej. Dziennikarz. Redaktor naczelny magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny.



Artykuł opublikowany w numerze 5/2011 magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny. Zobacz pełny spis treści. Dowiedz się więcej - Nowy Gabinet Stomatologiczny.

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.