7426515 xxlSą w stomatologii tematy, o których myśli każdy, ale nie każdy potrafi o nich rozmawiać. Odpowiedni marketing usług stomatologicznych, ich efektywna sprzedaż i związana z tym satysfakcja, także finansowa, to zagadnienia, które są bliskie każdemu, kto prowadzi własną placówkę. Tymczasem zwykło się mówić, że połowa środków przeznaczonych na marketing to pieniądze wyrzucone w błoto. Czy to prawda? Być może, ale tylko wtedy, gdy wydajemy je nie znając mechanizmów, które rządzą rynkiem. Jakie zatem mechanizmy rządzą na rynku stomatologicznym?

Gabinety stomatologiczne to miejsca, których projektowanie jest bardzo wymagające, ale dające możliwość stworzenia niepowtarzalnych efektów w wystroju wnętrza. To przestrzeń użytkowa, dlatego musi być idealnie doświetlona dla pracujących w niej osób, nie można jednak zapominać o poczuciu komfortu pacjentów.

Internet staje się pierwszym źródłem wiedzy medycznej i coraz częściej zastępuje wizyty u lekarzy – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W mediach społecznościowych użytkownicy najczęściej szukają rekomendacji w sprawie suplementów diety i opinii o lekarzach. Porad udzielają przede wszystkim internetowi eksperci, blogerzy i sportowcy, rzadziej branżowi specjaliści.

 

Strategia marketingowa. Jak wypromować swój gabinet nie łamiąc prawa o zakazie reklamy praktyk lekarskich? Jak powinna być skonstruowana nasza strona internetowa, aby przyniosła jak najwięcej korzyści (czytaj: nowych pacjentów)? Na jakie działania marketingowe można sobie pozwolić i, które z nich będą naprawdę skuteczne, a które to pieniądze wyrzucone w błoto?

Jeśli prowadzimy własną działalność leczniczą, oczywiste jest to, że zależy nam na dużej, stałej i pewnej grupie naszych klientów – pacjentów. Niezwykle ważna jest więc odpowiednia strategia marketingowa. Zakres promocji i marketingu obejmuje wiele dziedzin. Jedną z nich jest tzw. promocja osobista. Może ona odnieść wymierne korzyści finansowe poprzez osobiste spotkania z ludźmi podejmującymi decyzje o wyborze placówki leczniczej dla pracowników przedsiębiorstwa.

Okazuje się, że jeśli nie badamy poziomu zadowolenia pacjentów z naszych usług stomatologicznych to możemy bardzo dużo na tym stracić. Z badań wynika, że nawet połowa pacjentów rezygnuje z usług gabinetu najdalej po trzeciej wizycie, jeśli ten nie spełnia poziomu ich oczekiwań. Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem jest przygotowanie odpowiednich ankiet w których pacjenci mogą wyrazić swoje opinie oraz zasugerować ewentualne zmiany.

Jednym z największych wyzwań dla stomatologów jest wyjaśnienie pacjentom - jaki mają problem, jaka zostanie podjęta interwencja medyczna i w jaki sposób będzie to przebiegać. Czasem okazuje się to bardzo trudnym zadaniem, dlatego amerykańscy programiści postanowili pomóc lekarzom dentystom. Stworzyli aplikację multimedialną, dzięki której lekarz będzie mógł w doskonały sposób zobrazować problem na ekranie iPada.

Jak zabrać się do założenia własnej praktyki lekarskiej? Jaka wiedza jest nam do tego potrzebna? Oczywiście przede wszystkim musimy zdobyć wszelkie informacje dotyczące tego, jak zakładać i prowadzić firmę, księgowość. Do tego dochodzą kwestie związane z warunkami sanitarnymi, wiedza z zakresu prawa i etyki lekarskiej oraz z zakresu marketingu.

Gdy zakładamy gabinet, ważną kwestią jest ustalenie, do jakich pacjentów chcemy dotrzeć, o jakim statusie materialnym, jakich usług dana grupa potrzebuje i w jakim kierunku chcemy rozwijać nasze usługi. W zależności od tego warto też zdecydować o lokalizacji gabinetu.

KSIĘGARNIA STOMATOLOGICZNA

ZGODY KSIĄŻKA min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA