Doctor & Life
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Pod koniec zeszłego roku Peugeot zaprezentował model 508. Jest to limuzyna średniej wielkości i niezbyt droga. Najtańsza wersja kosztuje 77 tys. zł, co jak na nowoczesne auto nie jest wygórowaną ceną. W ofercie Peugeota auto zastąpiło dwa modele – 407 i 607.

 

Stylistycznie model 508 kontynuuje tradycję zapoczątkowaną przez model 407. Z kolei wyposażeniem, przyjemnością jazdy, wielkością jest to zdecydowanie następca modelu 607.

Z przodu auta dominuje duży, imponujący wlot powietrza. Sylwetka samochodu pomimo sporych rozmiarów pozostała smukła. Z zewnątrz auto wygląda bardzo zgrabnie. Dopiero jak usiądziemy za kierownicą, dostrzeżemy wielkość tego samochodu. W porównaniu do modelu 407, Peugeot 508 urósł o 4 cm wszerz i wzdłuż.

Samochód oferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych, sedan oraz kombi, a pojemność bagażnika równa jest odpowiednio 497 l oraz 518 l. Oczywiście pakując kombiaka pod dach zmieścimy więcej bagażu. Jednak linia dachu w tylnej części jest tak poprowadzona, że na tylną półkę nie uda nam się wcisnąć zbyt wiele dodatkowego bagażu.

Wyposażenie standardowe auta jest bardzo bogate. Znajdziemy w nim: dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne chroniące kolana (kierowcy i pasażera z przodu), boczne poduszki z przodu oraz kurtyny powietrzne, system zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system kontroli trakcji (TRC), system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), system wspomagania hamowania awaryjnego (BAS). Oczywiście auto można doposażyć w nawigację i radio z systemem bluetooth.

Dodatkową atrakcją jest system wyświetlania najważniejszych parametrów jazdy (prędkość, nawigacja) na szybie przed kierowcą. Niby to gadżet, ale bardzo przydatny. Do wyboru są dwa silniki o tej samej pojemności 1,6 l. Zaskakuje bardzo mała pojemność tych silników. Jednak moc, jaką rozwijają, jest duża. Słabszy dysponuje moich 120 KM, a mocniejszy 156 KM. Oczywiście wśród silników są także jednostki Diesla. W sumie mamy do wyboru trzy silniki o mocy od 112KM do 204KM. Słabszy silnik wysokoprężny może zostać wyposażony w technologię E-HDI, która pozwala na obniżenie zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych gazów do środowiska. Bazuje ona na systemie Start/Stop i umożliwia przechodzenie silnika w stan czuwania, po każdorazowym zatrzymaniu auta.

Ten samochód wyposażony jest w system elektronicznego sterowania alternatorem, umożliwiający odzyskanie energii, kiedy pojazd zwalnia. Komfort jazdy. Każdy kto miał możliwość przejechania się jakąkolwiek limuzyną francuską nie zapomina tego uczucia. Samochody te sprawiają wrażenie jakby sunęły po drodze i to bez względu z jaka prędkością auto jedzie. Zatem każdy, kto lubi samochody komfortowe i miękkie, a zarazem dobrze się prowadzące powinien może brać ten samochód pod uwagę w swoich wyborach.

Piotr SzymańskiAutor: mgr inż. Piotr Szymański

Absolwent Politechniki Warszawskiej. Dziennikarz. Redaktor naczelny magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny.


Artykuł opublikowany w numerze 7/2011 magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny. Zobacz pełny spis treści. Dowiedz się więcej - Nowy Gabinet Stomatologiczny.

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.

KSIĘGARNIA STOMATOLOGICZNA

ZGODY KSIĄŻKA min

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA