Chciałabym zapytać jak powinno się postąpić w sytuacji, gdy z pacjentem zawarliśmy umowę na leczenie ortodontyczne (plan leczenia) i została w niej zawarta kwota za leczenie. Jednak pacjent zaniechał leczenia, a do gabinetu wrócił po dłuższym czasie. W tym czasie ceny naszych usług wzrosły. Czy pacjent za kolejne etapy leczenia musi zapłacić kwoty zawarte w umowie, czy też możemy zwiększyć te kwoty do poziomu aktualnego cennika? Jaka jest ewentualna podstawa prawna podwyższenia cen?
Odpowiedź: Jeżeli nic innego nie wynika z treści wyrażonej przez pacjenta zgody / umowy na leczenie, pacjenta z lekarzem łączą kwoty obowiązujące w dniu wyrażenia zgody na leczenie / zawarcia umowy. Kwestie związane ze zmianą kwot na leczenie powinny być określone w treści zgody na leczenie (np. możliwość zmiany cen leczenia, utrzymanie pierwotnych cen w trakcie leczenia, możliwość zmiany cen leczenia bez konieczności uzyskiwania pisemnej zgody pacjenta). W treści tej umowy powinien znajdować się zapis, że pacjent stawia się regularnie na wyznaczone wizyty. Jeśli pacjenta nie było przez kilka miesięcy i złamał w ten sposób umowę, należałoby zawrzeć nową umowę na kontynuację zaniechanego leczenia.
_____________________________
Dowiedz się więcej
Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie