Wiadomości
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Ostatnie lata przyniosły dynamiczną cyfryzację sektora medycznego w Polsce. Pośrednio było to związane z wybuchem pandemii koronawirusa i nagłą potrzebą rozwoju telemedycyny. Przełożyło się to m.in. na standardy utrzymane w opiece pacjenta. Coraz częściej placówki medyczne korzystają z asystentów głosowych. Rozwój tego typu narzędzi stanowi jeden z kierunków przyszłości telemedycyny. Poznaj rolę voicebotów w opiece nad pacjentem. 

Czym są voiceboty w telemedycynie?

Voicebot to nowoczesne narzędzie, które opiera swoje działanie na technologii automatycznego rozpoznawania mowy w ramach AI. Na co dzień wykorzystywane jest w wielu sektorach, w tym m.in. w placówkach medycznych. Asystent głosowy pełni formę wsparcia m.in. w rejestracji pacjentów, odpowiadaniu na najczęściej zadawane pytania czy też w kierowaniu ich zgłoszeń do właściwych specjalistów. To tylko wybrane z możliwości, które daje zastosowanie wirtualnej centrali telefonicznej w placówkach medycznych. Popularność tego narzędzia wzrosła w ostatnich kilku latach. Jest to związane z ewoluującymi potrzebami klientów oraz z możliwością optymalizacji pracy przychodni. Warto poznać potencjał zastosowania voicebota pod kątem swojej placówki lub gabinetu. 

Szeroki potencjał zastosowania botów głosowych w opiece nad pacjentem 

Pacjenci najczęściej kontaktują się z gabinetem lekarskim lub przychodnią za pomocą rozmowy telefonicznej. Nie zmienia się to od lat. Z pewnością wielu z nas doświadczyło sytuacji, gdy w godzinach szczytu dodzwonienie się na rejestrację lub do lekarza było znacznie utrudnione. Jest to związane z tym, że osoby pracujące w rejestracji nie są w stanie prowadzić kilku rozmów jednocześnie. Do tego dochodzi potrzeba sprawdzenia kalendarza danego specjalisty, zebrania danych od pacjenta i jego rejestracji. Wpływa to negatywnie na opinię pacjentów o danej placówce. Na szczęście z pomocą osobom prowadzącym usługi opieki nad pacjentami przychodzą wirtualni asystenci głosowi. Poznaj szeroki potencjał zastosowania voicebotów w placówkach medycznych.

Rejestracja do specjalisty i obsługa kalendarza

Jedną z podstawowych funkcjonalności voicebotów medycznych jest prowadzenie rejestracji pacjentów do specjalistów. Asystent głosowy może być połączony z kalendarzem lekarzy pracujących w danym obiekcie. W trakcie rozmowy prowadzi pacjenta przez proces rejestracji i wyboru terminu wizyty. Kolejnym krokiem w automatyzacji jest zapisanie pacjenta w kalendarzu wizyt. Dzięki temu można odciążyć pracowników punktu rejestracji. Mogą skupić się oni na obsłudze pacjentów przychodzących do przychodni oraz na ważniejszych zadaniach. 

Zamówienie recepty 

Kolejnym obszarem zastosowania bota głosowego w telemedycynie jest opcja zamawiania recepty. W przypadku pacjentów przyjmujących leki długotrwale, muszą oni regularnie uzyskiwać receptę na zakup środków farmakologicznych. Wiąże się to z koniecznością odbycia wizyty stacjonarnej w przychodni lub konsultacji medycznej. Na szczęście voicebot może przejąć część tego procesu i zbierać zamówienia, które następnie przekazywane są do weryfikacji przez specjalistę. Przekłada się to na realną oszczędność czasu i wygodę zarówno dla specjalisty, jak i pacjenta.

Potwierdzenie umówionej wizyty lekarskiej

Ciekawym zastosowaniem botów do rozmowy telefonicznej w telemedycynie jest potwierdzanie wizyt lekarskich. Narzędzie może odpowiadać za wykonywanie połączeń, których zadaniem jest potwierdzenie obecności pacjenta w gabinecie w wyznaczonym terminie. Pomaga to w usprawnieniu pracy placówki medycznej. Wielu pacjentów nie informuje lekarza o tym, że ich nie będzie. Dodatkowa weryfikacja przez wirtualnego asystenta sprawi, że w takiej sytuacji możliwe będzie zwolnienie miejsca w kalendarzu dla innego pacjenta. 

Nadzór nad pacjentem

Voiceboty umożliwiają również stosowanie zdalnego nadzoru nad pacjentem. Może obejmować on weryfikację postępów leczenia, przyjmowania leków i stosowania się do innych zaleceń lekarza. Z jednej strony pacjenci czują się lepiej zaopiekowani, a z drugiej specjalista zyskuje cenne dane w kontekście ich leczenia i dalszego prowadzenia. Daje to korzyści obu stronom. 

Boty głosowe dla sektora medycznego od EasyCall

Firmę EasyCall tworzą specjaliści od wdrożeń voicebotów w telemedycynie. Dokładnie zapoznają się z Twoimi potrzebami oraz charakterystyką placówki lub gabinetu. Na tej podstawie przygotują narzędzie, które pokryje wybrane obszary prowadzonej działalności medycznej. Wieloletnie doświadczenie i doskonała znajomość rynku sprawiają, że EasyCall to zaufany partner dla sektora medycznego w Polsce. Jeżeli chcesz usprawnić działanie swojego gabinetu, to zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy. 


Nowy Gabinet Stomatologiczny: Przyszłość telemedycyny

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.

KSIĘGARNIA STOMATOLOGICZNA

ZGODY KSIĄŻKA min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA