We wrześniu, wraz z rozpoczęciem nauki w szkołach, zainaugurowano 10. już odsłonę programu edukacyjnego Orbit "Dziel się Uśmiechem", który uczy dzieci podstaw prawidłowej higieny jamy ustnej.
To projekt edukacyjny wspierający walkę z problemem próchnicy wśród dzieci. Partnerami merytorycznymi od samego początku są Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej.
4 kroki do zdrowych i czystych zębów
Celem inicjatywy jest budowanie świadomości znaczenia profilaktyki w zapobieganiu próchnicy już od najmłodszych lat. Ponadto istotne jest wdrażanie w codzienną rutynę 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów. Chodzi o szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie, używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, sięganie po bezcukrową gumę do żucia, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów po jedzeniu i piciu oraz regularne kontrole u dentysty.
– Mimo że dzięki programowi udało nam się nauczyć codziennej, prawidłowej pielęgnacji jamy ustnej prawie 800 tys. dzieci – wiemy, że temat jest cały czas aktualny i wymaga edukacji nowych młodszych roczników. Częstotliwość występowania próchnicy zębów wzrasta z 41,1% w grupie dzieci w wieku 3 lat, do aż 82% u sześciolatków i 93,2% w wieku 18 lat. Odpowiednią profilaktyką jesteśmy w stanie poprawić te statystyki – mówi prof. Dorota Olczak-Kowalczyk, Prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej.
Dziel się uśmiechem już od 10 lat
Z kolei prof. Marzena Dominiak, Prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego podkreśla, że w ramach programu propagowane są wszystkie elementy higieny jamy ustnej. Te pozornie bardziej oczywiste, jak odpowiednio częste szczotkowanie zębów, jak i te, z których nie każdy zdaje sobie sprawę – jak żucie bezcukrowej gumy po posiłku, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów. Cieszę się, że program „Dziel się Uśmiechem” wspiera profilaktykę higieny jamy ustnej od blisko 10 lat i mam nadzieję na kolejne lata współpracy w trosce o zdrowie dziecięcych uśmiechów.
Projekt wspierany jest przez Magdalenę Różczkę – aktorkę i działaczkę społeczną, która od lat jest ambasadorką akcji, na co dzień zachwycając swoim uśmiechem na ekranach. Kampania reklamowa obejmuje TV, outdoor, materiały reklamowe w punktach sprzedaży, działania digital oraz PR. Więcej informacji można znaleźć na stronie programu „Dziel się Uśmiechem”.
Dowiedz się więcej. Dziel się uśmiechem.
Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.